Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inget funkar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Inget funkar

Tjena hoppas någon kan hjälpa mig köpte mitt psp när jag avr i Tokyo för 10 månader sedan med fw1.5.

och jag har fortfarande inte bytt fw på den so att allt borde funka som det ska.

just nu har jag devicehook0.4, umdemulator0.8c, daxziso emulator

och ca 100 spel på datorn och 3 på minnes kortet och jag får ingeting att funka.

Umd emulatorn funkar nästan den klarar att emulera iso filerna så det syns på umd menyn men trycker jag för att starta dem så blir det bara svart.

De andra programen blir det bara svart också när jag loadar någonting med dem.

jag ska tilläga att jag har läst alla guider jag kommer åt och har laddat ner ollting som ska ha behövts för att spela just det spelet men det blir bara svart när jag startar dem..

Tackar för svar Fredrik

formatera och lägg in devhook 44an eller 45

Comment

bitniver, tack men är det allting jag behöver? inget umdloader?

Ska kasnke tilläga att jag får alla snes och nes spel att funka med de umulatorerna.
      Last edited by Fiddan; 2006-07-31, 12:50.

Comment

till snes föreslår jag s9xTYL-0.4.2 och till nes NesterJ..riktigt bra emulatorer..annars är nyaste devhook sample launcher allt du behöver för att lira isos...Programmet och guider finns att hitta på www.psp-hacks.com

Comment

mm roms'en funkar fint. men det är iso"spelen" jag inte får igång. nu laddade jag hem devhook 44 fick emd 3 st program 2st devhook 44 en japansk och en firmware lancher.

När jag loadar spelen nu med 0.44'an blir det svart så antagligen behover jag byta firmware fast problemet där är att jag behöver firmvare 2.71 elelr vad det är som det står på http://pspupdates.qj.net/ fast jag hittar ju inte den filen..

Krångel!

Aja tack gubbar för ni vill hjälpa mig!

Comment

ladda ner devhook firmware installer från www.psp-hacks.com så slipper du leta firmwares..dom finns inte med på devhook från pspupdates...men dom ligger i den från psp-hacks..och från den filen installerar du allt från datorn...lätt som en plätt..

Comment

DuNegro okey tackar!!!

Har föresten komit längre nu har lyckats starta 2 spel nu! tackar för hjälpen pojkar!!!

Comment

Instalerar just nu "DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1" från www.psp-hacks.com det programet verkar ju vara för bra för att vara sant om det nu kan vara för bra..

Comment

Blir aldrig "för" bra...men har kommit förbi stadiet "underbart"

Comment

Det var underbart! mm spelar "Loco Roco" man blir ju nästan gråtfärdig när mans eplar det. Någon som har bra spel tips?
                    Tackar för hjälpen iaf! rekomenderar alla att ladda ner "DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1" aja haré

Comment

fan ja vill ha en utförlig guide om hur mna går till väga när man installerar devhook och hur man gör för att spela isos på den...ja har så svårt för att tolka allas inlägg. btw har en 2.50 version.

EDIT
                      nu laddar jag ner samma version som du gjorde men jag är inte säker på hur jag installerar det...vill fan inte fucka nått. är de bara att köra .exe filen och sedan är det klappat och klart lr? lr måste ja göra några fröberedelser?
                      ser även att den installerar juh fw 2.7 eller e ja helt ute och cyklar?
                      vilken av alla versioner valde du när du installerade? allts dom som man väljer i .exe filen?
                      Last edited by Linkus; 2006-07-31, 20:37.

Comment

När jag har installerat så har jag valt 2.71,för det räcker till att spela allt. Det finns ingen risk att du "fuckar" nåt när det bara körs direkt från ms. Allt ska vara färdigt för att bara börja köra dina isos när du installerat..Lägg bara i isos i en iso mapp direkt i rooten på minneskortet,välj inställningar i devhook,starta och kör.Det första alternativet i Devhook Installer är allt du behöver,de andra är mest bara för skojs skull,inget man inte överlever utan så det är valfritt att installera det. En utförlig guide finns på engelska oxå den på psp-hacks.com. Om ingen annan håller på med nån guide på svenska just nu (Pendragon kanske?) så kanske jag tar mig tid och ork nån dag i veckan och sätter ihop nån...
                        Last edited by DuNegro; 2006-07-31, 21:19.

Comment

okej nu testar ja de...men kommer min psp vara version 2.71 för alltid då??

Comment

När du stängt av din psp så återgår den till den versionen du hade först..finns oxå en fil med i paketet som du kan välja för att återgå till 1.5 utan att boota om.

Comment

aha men ja har inte 1.5...ja ligger på en 2.5 version.
                              funkar inte devhook då?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X