Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Nergradera till 1.5 från 2.71 utan gta.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Ginga Visa Inlägg
    Hej, jag är lite osäker över en sak.
    Jag har laddat hem Homebrew Enabler Rev C.
    Då står det ju att man ska öppna MS_ROOT mappen och lägga över alla filerna från den till minneskortet. Inne i den hära MS_ROOT mappen finns det ju en mapp som heter PSP och jag har ju redan en sån i mitt minneskort så vad ska man göra? ska man ersätta den med den från MS_ROOT?
    ja. men ta inte bort psp mappen manuellt. jag förutsätter att det löst sig för er andra då det var länge sedan jag besökte forumet.

Edit:

det verkar förövrigt som om de flesta problemen rör sig om hen c.

Det hen c gör är att den patchar pspns firmware (2.71) så att man kan starta egen kod. för att kunna köra programmet innan maskinen är patchad så använder man sig av en exploit. Den här exploiten är väldigt ostabil, det är därför som man oftast måste köra programmet flera gånger innan psp kan patchas.
    Last edited by Lynx; 2007-01-03, 05:21.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Wii

Tackar, följde guiden noga, gick prima på första försöket från 2.60 till 1.50.
      Kung kola.

Comment

nej jag har inte lyckats.. samma resultat? samma gång. Men jag följer guiden till punkt och pricka. Brukar vara bra på att följa guider med detta misslyckas jag med. Jag tror hansi kommer dra in 300 pix på mig när jag kommer till Sthlm.
        aja.. har någon nått bra annat tips. Så är det välkommet.

Comment

Fungerade skitbra!

Sket på mej när jag fick bluescreen:en men efter den återställts fungerade allt bra.

Tackar.

Comment

tjena, jag har fixat mitt psp med denna guiden och det funkade efter några försök. jag undrar om man kan ta bort några filer från pspt när man har gjort detta? eller måste man låta allt ligga kvar

Comment

NÄr du är klar så är det bara att ta bort filerna.
              Last edited by Lynx; 2007-04-27, 00:22.
              "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

okej, tack så mycket exakt vilka filer kan jag to bort och vilka kan jag spara? sen så har jag instalerat devhook på den och ska köra en CSO-fil men när jag har valt den aktuella filen och startar så cpar den och kommer till det läget där den blåaskärmen kommer upp coh säger att det är en coruptfile press 0 det gör då händer inget den går bara tillbaka. först när jag tar ut batteriet så kommer jag tillbaka till det ursprungliga läget varför? tack på förhand Joe...

Comment

spelar ingen roll. du kan ta bort allt utan att vara orolig.

var jätte länge sen jag använde devhook. Rekomenderar att du installerar något av dark alexäs costum firmware istället.

rekomenderar:

3.03oe ifall du vill flasha teman/byta ikoner etc i xmb
                  annars
                  3.40oe

http://forums.qj.net/f-psp-firmware-...ead-84905.html

Comment

så jag kan ta bort hela psp mappen och den gör en "ny"?

hur funkar det med costum firmware? det viktigaste är att de måste vara LÄTT för jag kan absolut inget om mitt psp ännu.

funkar det att köra iso filer och homebrew med de fw?

sen har jag bara en sista fråga kan man "unflasha" pspt genom att köra en updater så att det blir normalt igen?

Joe...

Comment

är det omöjligt?

köpte idag min psp
                      men nu när jag tänkt bya till 1.5 får nästan hjärtsnörp.
                      altså, jag har köpt psp med v 2.71 och det är en at-82.
                      om jag har förståt rätt så ÄR det omöjligt att nergradera min psp till 1.5 eftersom att den är en at-82..
                      stämmer det här eller finns det nått som jag kan göra?

/emparado

Comment

ta-82 är inga problem bara man gör rätt (idstoragechange)
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

så det finns en chans!!=)
                          jag är inte så het på psp, som sagt köpte det ju idag. tala om för mig exakt vilka prog jag ska ta hem=)
                          tack hansi!

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=462&xSec=64
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej, kanske bäst att jag skickar in den..

Comment

Hjälp

Lynx, Jag har ett problem när jag ska Nedgradera mitt PSP, Jag har följt dina hänvisningar väldigt noga och har fått till Patchen och allt men det ända som inte funkar är när jag ska nergradera från 2.71 - 1.5.

Jag går in på Game, Memorie Stick, Update ver X.YZ. Är jag rätt eller gör jag något fel?
                                Skulle verkligen sitta fint med svar tack på förhand.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X