Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP G.P.S modulen (PSP-290)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

EXTRA EXTRA READ ALL ABOUT IT!

Fartkamera varning för PSP i Sverige

En glad nyhet är att jag fått en ägare av en sida som delar ut gratis Fartkamera POI (Fartkameradatabaser för GPS enheter.) fått ihop en Testfil så alla som har en GPS till sin PSP kan använda dessa som Fartkamera varnare

Mer information kommer när jag åkt förbi tre fartkameror med mina egna kartor i Sthlmsområdet

Efter testen släpper jag filerna i Guiderna
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Framsteg:

Test OK
      Den markerar som på bilden när jag närmar mig en kamera, nu till att få den att spela upp en .mp3 ljudfil så jag hör dem närma sig
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Och hur svårt är det att missa de där jättestora jättefula skyltarna som står vid vägkanten och i god tid varnar för att det kommer en sträcka med en massa kameror?

Jag har aldrig förstått meningen med gps kameravarning i sverige...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Och hur svårt är det att missa de där jättestora jättefula skyltarna som står vid vägkanten och i god tid varnar för att det kommer en sträcka med en massa kameror?

Jag har aldrig förstått meningen med gps kameravarning i sverige...
          O jag har inte förstått vitsen med fartkameror eller vägtullar *skratt*

De jättestora "2 meter breda * 3 meter höga" används bara under en period för att informara att tester pågår, sen byts de ut mot 60*60 Cm skyltar som man kan missa om man inte åkt den vägen innan o sen inte är uppmärksam

*Telefonen ringer, någon spiller något eller liknande

Det enda jag inte förstår är de firmor som tar betalt för dessa filer då det finns gott om gratis databaser med info om det
          Tänk själv att lägga en 1.500 kr på en dosa som är slimmad o varnar o visar aktuell hastighet med inbyggd GSP enhet men inte är nyttig till annat än att via ett ett års abonnemang man får med i början kunna ladda ned nya platser o sen efter ett år behöva betala 500 kr eller så för att få nya uppdateringar.

Frihet i en liten ask är gratis filer och just nu extra skojjigt till PSP med GPS enheten 290 eller annan extern då det är så pass "Omständigt" att planera en rutt o sen generera om en karta för PSP

Personligen tycker jag då att bara lägga in lite filer som innehåller info om fartkameror, laserkontrollplatser o vägtullar känns okej
          Sen får vi se då GPS programmen för PSP blir mer lätta att hanskas med
          / Pendragon

Comment

Fråga

Hej.

Jag undrar om det går att köra GPS modulen från sony och programvaran som finns med på den här sidan med den nya PSP SLIM och den senaste moddade firmwaren??

Hur har ni löst det med hållare för bilen??
            Finns det nåt som passar till nya PSP Slim??

//Stefan

Comment

Original inlägg av stbi00 Visa Inlägg
              Hej.

Jag undrar om det går att köra GPS modulen från sony och programvaran som finns med på den här sidan med den nya PSP SLIM och den senaste moddade firmwaren??

Hur har ni löst det med hållare för bilen??
              Finns det nåt som passar till nya PSP Slim??

//Stefan
              Självklart går det bra att använda PSP-290 på en Slim med MapThis v0.5+

Hållare i bilen går att ta ett universalfäste för fläkt eller sugpropp, ta med din PSP o prova i butiken du tittar på fästen i
              / Pendragon

Comment

Hej Blev tokigt intresserad av Gps:en till PSP:n
                har en fråga dock angående firmware, du skriver att
                man måste ha Custom Firmware 3.52 M33-2.
                jag har hittat en som heter Custom Firmware 3.52 M33 alltså
                skillnaden är ju -2 vad innebär det ?
                PSP Phat
                3.52 M33-4

Iphone 2.2
                Telia mini

Comment

Original inlägg av Bugz Visa Inlägg
                  Hej Blev tokigt intresserad av Gps:en till PSP:n
                  har en fråga dock angående firmware, du skriver att
                  man måste ha Custom Firmware 3.52 M33-2.
                  jag har hittat en som heter Custom Firmware 3.52 M33 alltså
                  skillnaden är ju -2 vad innebär det ?
                  -2 menas att det är 3.52 med patch.
                  Altså först lägger du in 3.52.
                  Sedan 3.52-1 sedan 3.52-2.
                  Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

hmm då behöver jag alltså 2 filer (pather) till utöver
                    Custom Firmware 3.52 M33 ??

vad heter dom ?
                    lr har jag fattat allt helt fel?

jo jag vet jag e noob men jag hoppas på
                    o lära mig
                    PSP Phat
                    3.52 M33-4

Iphone 2.2
                    Telia mini

Comment

Sant.

Lite frågor innan vi fortsätter
                      Har du en PSP Slim&Lite?
                      Vilket firmware använder du just nu? (Kolla detta genom Settings-> System settings-> System information, om du inte redan vet)

Comment

Firmware e 3.40
                        o det e inte en slim
                        PSP Phat
                        3.52 M33-4

Iphone 2.2
                        Telia mini

Comment

Okej.
                          Det är officiell firmware och inte 3.40 oe-a?

(Om det är oe-a behöver du inte läsa detta )
                          Om du ska kunna skaffa custom firmware måste du först nergradera.
                          Och för det behöver du göra pandora tricket. Men det vet jag inte mycket om så du får nog vänta tills en mer kunnig person kommer och hjälper.

Om det inte är så att man kan använda GPS'en på vanlig firmware förstår.

Comment

tror det var oe-a men inte 100 säker,
                            sitter på jobbet nu men skall kolla så fort jag kommer hem

Stod nåt om Kernal 1.50 om man gick in i recoverymenyn

jaha kommit hem nu o det är 3.40 OE-A
                            Last edited by Bugz; 2007-11-27, 16:26.
                            PSP Phat
                            3.52 M33-4

Iphone 2.2
                            Telia mini

Comment

Se till att ha 3.52 M33-4 i era PSP FAT enheter för att det skall fungera bäst.
                              / Pendragon

Comment

ok nu har jag vågat köra in 3.52 M33 o det
                                verkar som om så långt ok med allt men
                                var 17 hittar jag -4 filen lr om det nu e patch det kallas ????

Mvh / Bugz
                                PSP Phat
                                3.52 M33-4

Iphone 2.2
                                Telia mini

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X