Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

psp emus

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• psp emus

hej har kollat runt lite här och hittar ingen bra guide till hur man får olika emulatorer på pspn att rulla. antar att det finns....men hittare inte!
    hur som helst , laddade ner ett nes pack för psp/psx som rullar fint. men när jag skulle testa att lägga in snes9x i psp/game foldern börjare strula.
    1 finns det en bra guide för n00bs som mig
    2 har jag lagt min snes9x mapp rätt ?
    3 vart lägger jag själva rom mappen ?
    mvh / micke
    ps. har köpt en färdig hackad psp från psxcare med 3.40 OE-A

Original inlägg av psycho_mike Visa Inlägg
    hej har kollat runt lite här och hittar ingen bra guide till hur man får olika emulatorer på pspn att rulla. antar att det finns....men hittare inte!
    hur som helst , laddade ner ett nes pack för psp/psx som rullar fint. men när jag skulle testa att lägga in snes9x i psp/game foldern börjare strula.
    1 finns det en bra guide för n00bs som mig
    2 har jag lagt min snes9x mapp rätt ?
    3 vart lägger jag själva rom mappen ?
    mvh / micke
    ps. har köpt en färdig hackad psp från psxcare med 3.40 OE-A
    NES = 8 Bit Nintendo brukar ha filer som heter .nes
    S-Nes = 16 Bits Nintendo som har filer som heter .smc

För att spela Nes spel krävs en Nes emulator, Och för att spela S-nes krävs en S-nes emulator.
    Du kan inte köra Nes på en Snes eller tvärtom

Till Nes har jag hör t att ett program som heter NesterJ skall fungera *Dock har jag inte provat det själv, och till Snes har jag kört ett som heter SnesTYL någonting
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Du ska alltid (oftast) lägga homebrew och emulator program i [ms]/psp/GAME150
      ROMS kan du skapa i snes9x mappen om du vill, inte den med %. Det blir lite enklare att hitta den då.
      Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

NesterJ och SnesTYL är de överläset bäst emulator för sin konsoll, det är inte ens värt att du söker efter några andra ... Kan intyga personligen att bägge två kikckar röv ...
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

har googlat runt lite laddade ner s9xTYL-04.2me i deras instruktioner står det att den ska ligga i PSP/GAME ....får fram ikonen när jag går in på minnes kortet men får sedan fel meddelande när jag skall köra den.
          testade nu att göra som du sa , att lägga den i game150 mappen. då kom jag så pass långt att emulatorn faktist starta , men den beter sig konstigt..... skärmen svartnar under långtid sen kommer menyn upp. varje gång jag trycker på en knapp så svartnar liksom bilden sen får ja vänta 3 min innan menyn kommer upp igen. något är lajto ?
          har lagt snes roms i rätt rom mapp också!
          ps. man kunde välja olika versioner v1.0 och v1.5 jag valde den senare versionen antar att det var rätt ?
          Last edited by psycho_mike; 2007-09-14, 17:49.

Comment

Jo den var rätt.
            Men jag har nog aldrig varit med om det problemet du har..

Comment

nej verkligen jätte konstigt. kan det ha något med klockning att göra ?
              fick i alla fall igång ett spel nu , men det är bara ljud ingen bild =(
              somefin fishy is going on
              Last edited by psycho_mike; 2007-09-14, 17:57.

Comment

Har du klockat psp'n så testa att klocka ner den till default.
                Detta gör du i recovery-mode (starta om psp'n helt medans du håller inne R knappen) och går in i "CPU speed ->" och ställer in båda alternativen på default.

Comment

nej jag har inte klockat pspn. tänkte mer om det behövdes för att köra snes.... testade att hålla inne Rknappen när ja starta igång pspn funkade inte.
                  kanske ska testa en äldre version av emulatorn

Comment

http://dl.qj.net/SNESPSP_TYL-ME-Vers...7758/catid/135
                    Ladda hem denna versionen.
                    Du kan ha fått hem den som är speciellt designad för slim.

Comment

asså emulatorn går igång ljudet kommer på men bilden blir svart.....när jag väl (efter ett bra tag) kommer till själva emlutor menyn och ska navigera , tex ska gå ner till rom alternativet så svartnar skärmen och jag får vänta i kanske 60sec för varje knapp tryckning jag gör......
                      det jag har gjort nu är
                      laddat ner programmet du länkade till
                      zippat upp och valt v1.5 mappen
                      kopierat dom två mapparna snes9xTYL och snes9xTYL% till mappen
                      PSP/GAME150
                      testade också att lägga in några roms i mappen
                      snes9xTYL / ROMS
                      har en umd skiva i pspn
                      samt kör på 3.40 OE-A
                      har inte kört några som helst program el moddat den på något annat sätt
                      endast kört umd rippar på den
                      Last edited by psycho_mike; 2007-09-14, 18:45.

Comment

Original inlägg av psycho_mike Visa Inlägg
                        asså emulatorn går igång ljudet kommer på men bilden blir svart.....när jag väl (efter ett bra tag) kommer till själva emlutor menyn och ska navigera , tex ska gå ner till rom alternativet så svartnar skärmen och jag får vänta i kanske 60sec för varje knapp tryckning jag gör......
                        det jag har gjort nu är
                        laddat ner programmet du länkade till
                        zippat upp och valt v1.5 mappen
                        kopierat dom två mapparna snes9xTYL och snes9xTYL% till mappen
                        PSP/GAME150
                        testade också att lägga in några roms i mappen
                        snes9xTYL / ROMS
                        har en umd skiva i pspn
                        samt kör på 3.40 OE-A
                        har inte kört några som helst program el moddat den på något annat sätt
                        endast kört umd rippar på den

Att folk envisas med att sitta på ett föräldrat Firmware när många buggfixar är gjorda i 3.52 M33-4
                        Prova kasta in den o se om det funkar bättre, glöm inte resetta din PSP o formatera minneskortet efteråt.

Stäng av Plugins o ladda ur Customboots om du har, kan vara det som suger minne o strular.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ha ha okej u lost me at hello! finns det någon som helst möjlighet att du kan skriva det där lite mer utförligt tänk på att jag är psp n00b!

skulle vara hemskt tacksam för lite mer utförliga instruktioner
                          vill verkligen komma igång med emulatorer.
                          vill liksom inte experimentera på egen hand med firmwares osv vill fortf kunna lira mina umd rippar. rädd för att det ska gå fel. vore bra om det fanns en schyst walkthrou
                          Last edited by psycho_mike; 2007-09-14, 19:17.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Att folk envisas med att sitta på ett föräldrat Firmware när många buggfixar är gjorda i 3.52 M33-4
                            Prova kasta in den o se om det funkar bättre, glöm inte resetta din PSP o formatera minneskortet efteråt.

Stäng av Plugins o ladda ur Customboots om du har, kan vara det som suger minne o strular.
                            Förklara för honom hur man gör då
                            Notera att han inte har en aning om vad gör.

Comment

3.52 M33-4

har försökt glo runt lite här i forumet. verkar vara dumt att inte köra på 3.52 M33-4 vet bara inte riktigt var jag ska börja liksom...
                              skulle vara otroligt tacksam för hjälp! vet att ni har bra koll på det där.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X