Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Homebrew frågor (PROBLEM)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Homebrew frågor (PROBLEM)

Jag har ett homebrew spel som heter Metroid Planets som det står att man ska köra med Fanjita's loader. Hur ska de gå till om Fanjita's loader bara finns till firmware 2.00 och 1.50 som inte finns..
    Jag antar att man säkert SKA kunna köra Metroid Planets på 3.52 M33-4 men fattar inte hur, har testat med att lägga den i GAME150 som jag hört att man ska ha homebrews i, men utan framgång.
    Ska man ha konstiga homebrew emulatorer? Men vilken i så fall??
    Jag har aldrig använt homebrews förut (vilket kanske märks) och skulle vilja ha en ordentlig och utförlig guide om hur man gör. länka gärna.

De ska ligga i game150.
    Men du måste gå in i recoveryn och ställa in din psp att köra från 1.50 kernel.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

funkar ändå inte, har redan testat

Comment

Testa med ett annat homebrew spel.
        Om det funkar så blev det kanske något fel med nedladdningen av metroid planets.

Comment

testade med nåt sudoku spel som funkade men e de inte så att man ska ha nån loader för Metroid Planats?

Comment

Har du läst readme'n till det? Kan ju vara något mer som kräävs :P

Comment

det står bara att om man har 1.50 ska man köra den med Fanjita's loader och om man har 2.00 ska man vänta på Fanjita's loader

Comment

Konstigt, är det ett gammalt homebrew?
                ISF kan det vara så att det blev inkompatibelt med de nya custom firmwaren.
                Jag fixade nyss ner min psp till 3.52 m33, länka till där du laddade hem det så jag kan testa

Comment

http://www.psp-hacks.com/download.php?id=251

Comment

var ska man lägga keyboard files

Comment

och vad är source code och var ska man lägga de..

Comment

*Testar*
                        Source code är om du vill ändra något, inget o bry sig om

Comment

jamen på vissa homebrews så får man ju med source code

hur använder man emulatorer, om du orkar svara på de alltså..
                          mkt sugen på å spela NDS, N64 o GBA spel..

jag testade oxo igen (laddade hem på nytt) men pspn stängs bara av, inte ens nåt felmeddelande. (samma sak som förut alltså)
                          Last edited by Bajen13; 2007-09-30, 13:01.

Comment

Jag testade game, game150 och game352.
                            I game 352 hittade den spelet, men "The game could not be started" kom upp.

Comment

mm samma sak för mig.

aja kan man spela gamecube spel på pspn, finns de nån sån emulator?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X