Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP Slim v 3.71 M33?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag föreslår (personligen) att du använder en Tjockis. Men det är för att jag aldrig haft en slim och har fått för mig att de är krångliga att använda.
    Tjockisen har tydligen lättare för homebrews.
    Detta är du en smaksak totalt.
    Japp
    Tjocka om du vill kunna köra Hemkokade applikationer + spel och Slim om du bara skall köra ISOs o vissa hemkokade samt få TV-Ut
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Så Slim om jag ska bara köra ISO..... OK
      Men kommer alla spel att funka till PSP Tjocka 3.71 M33 och PSP Slim 3.71 M33 (Bara för ISO?) Om jag har fattat rätt.

Måste jag också ha en UMD skriva i när jag ska spela nerladdade spel?

Är ISO och CSO samma sak? Om jag lägger in .CSO fil i min ISO map kommer spelet att funka?
      Last edited by Hase14; 2007-12-03, 19:37.

Comment

Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
        Så Slim om jag ska bara köra ISO..... OK
        Men kommer alla spel att funka till PSP Tjocka 3.71 M33 och PSP Slim 3.71 M33 (Bara för ISO?) Om jag har fattat rätt.
        Ja det skall de göra, sen då de kräver högre FW är det bara att uppgradera till en fräsch Custom av högre variant
        Nästa på tur just nu är 3.73 som precis blivit dekrypterad men inte omvandlad till Custom ännu
        Brukar i regel inte ta mer än en vecka efter Sony släppt sina officiella FWs så har någon vänlig själv trollat till en Custom

Måste jag också ha en UMD skriva i när jag ska spela nerladdade spel?
        För att vara 99% säker, Ja.. Men man kan trolla med fejk UMD med i en Restore meny i din Custom PSP... Sony Drivern eller M33 är rätt finfint

Är ISO och CSO samma sak? Om jag lägger in .CSO fil i min ISO map kommer spelet att funka?
        ISO är en Rå Spelfil, CSO är en komprimerad ISO.
        ( Likna det med en musikfil och en komprimerad MP3 fil. )

Du lägger båda i ISO mappen på ditt minneskort som du givet formaterat i din PSP efter den begåvats med en Custom FW, Även vid uppdateringar.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Lär bli PSP Tjocka när jag ska köpa om några dar Kommer förbi med mina polare till PSXCARE och fixar CF 3.71 M33. Har varit hos PSXCARE 1 gång flashade min 360

Comment

Lär bli PSP Tjocka när jag ska köpa om några dar Kommer förbi med mina polare till PSXCARE och fixar CF 3.71 M33. Har varit hos PSXCARE 1 gång flashade min 360
            Hehe jopp. Om du inte har något emot att den väger ett halvt hektor (?) med än slim så go for it
            Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Hehe spelar roll :P Men vad är Kernel 1,5? någon som kan förklara?

Comment

Hehe spelar roll :P Men vad är Kernel 1,5? någon som kan förklara?
                Kernel 1.5, min gode vän, är den lilla gulliga saken som Sony hatar och vill få bort.
                Det är tack vare denna lille goding som du kan spela homebrew spel, använda homebrew apps och får oss att älska PSP scenen.
                Jag vet inte varför Sony inte vill att folk ska njuta av sina PSP men... De får dom ta

Här har du Wiki förklaringar.
                http://en.wikipedia.org/wiki/Psp_homebrew#1.50_homebrew
                Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Turbis du är bäst Svarat mesta på mina frågor Har typ 1 fråga till funkar det hära minneskortet till PSP Tjocka?
                  http://www.expert.se/productimages/large/128674_2.jpg

Vill ha ett minneskort på 4 gb billigt som möjligt

EDIT:
                  När jag kommer till PSXCARE ska jag ta med mig minneskorten så allt blir fixat direkt?
                  Last edited by Hase14; 2007-12-03, 22:53.

Comment

Turbis du är bäst Svarat mesta på mina frågor Har typ 1 fråga till funkar det hära minneskortet till PSP Tjocka?
                    http://www.expert.se/productimages/large/128674_2.jpg

Vill ha ett minneskort på 4 gb billigt som möjligt

EDIT:
                    När jag kommer till PSXCARE ska jag ta med mig minneskorten så allt blir fixat direkt?

Alla Pro Duo kort fungerar i en PSP, 4GB fungerar bäst tycker jag då dessa allokeras fullt ut i 1.50 kernel som bara har stöd för max 4GB pg.av mjukvaru begränsningar, Men köper man ett 8Gb kort så allokeras bara de första 4GB på din PSP om du kör 1.50 läge, men kör du normalt o inte Homebrew och inte i 1.50 läge så läser den hela 8Gb ja.

Personligen har jag fler snabba 4GB kort än några slöa 8Gb kort, men smaken som baken. JAg kör mycket hemkokt o orkar inte med allt strul
                    / Pendragon

Comment

Tack Pendragon =)

Men när jag kommer till PSXCARE med min PSP och dom fixar ska jag ha med mig mitt minneskort så att dom fixar mapparna som ska vara t ex. ISO?

Comment

Tack Pendragon =)

Men när jag kommer till PSXCARE med min PSP och dom fixar ska jag ha med mig mitt minneskort så att dom fixar mapparna som ska vara t ex. ISO?
                        Behövs inte, du pluttar in den i din PSP sen o formaterar påväg hem så är det klart då du är hemma sen

Efter man flashat om sin PSP med Custom FW är det alltid bra att formatera sitt minneskort, även vid framtida uppgraderingar.
                        / Pendragon

Comment

Hur formaterar man sitt minneskort genom PSP? Efter man har gjort det kommer en map som heter ISO?
                          Last edited by Hase14; 2007-12-04, 18:54.

Comment

Hur formaterar man sitt minneskort genom PSP? Efter man har gjort det kommer en map som heter ISO?
                            1. Genom menyerna i Settings!
                            2. Ja + några till mappar om man kör Custom Fw
                            / Pendragon

Comment

När man köper ett skal får man bara med fram? Får man också till bak?

Comment

När man köper ett skal får man bara med fram? Får man också till bak?
                                Beror på vad som säljs!
                                Står det "Fram och baksida" så är det ju rätt solklart eller hur
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X