Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bättre batteri?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bättre batteri?

Tjena.

Jag köpte mig en PSP förra veckan och har spelat en hel del. Dock tycker jag att batteritiden suger rent ut sagt.

Jag har kollat runt lite här på PSXCare och det verkar finnas 2 st batterier som det är lite mer kräm i.

2200mAh Litium och 2600mAh Litium. Båda tycks passa i PSP Slim, men jag läste någonstans att vissa batterier inte passar helt i Slim, dvs det går inte att få på luckan.

Hur ligger det till i med de här två?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=719

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=663

Jag antar att den här frågan mest riktar sig åt Hansi, men kom gärna med synpunkter.

EDIT: Glömde ju... är de här batterierna nåt att ha? DVS ger de verkligen nästan dubbelt så lång livstid som Sonys original? Har hittat väldigt blandade meningar på nätet.
    Last edited by Muyfa666; 2008-02-18, 22:40.

Dubbla mAh ger dubbel kräm ... Är det inte så så stämmer inte det tryckta värdet ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Det känns ju faktiskt logiskt, det håller jag med om.

Mest undrade jag dock över passform osv.

Comment

Båda passar i slim men du kan inte ha luckan på på någon av dom.
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          Båda passar i slim men du kan inte ha luckan på på någon av dom.
          trillar inte batteriet ut ganska lätt då?
          There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Det var ju surt. Så det finns inget bättre batteri till slim där luckan passar?

Jag läste att man får en extra lucka till Sonys officiella 2200mAh-batteri. Får man även det med de som PSXCare säljer? I så fall kan man ju kanske leva med att de sticker ut lite.
            Last edited by Muyfa666; 2008-02-19, 07:58.

Comment

Det på 2200mAh PASSAR SLIM och det är inga problem med luckan!

Det på 2600mAh är för gamla tjocka PSP
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
                Tjena.

Jag köpte mig en PSP förra veckan och har spelat en hel del. Dock tycker jag att batteritiden suger rent ut sagt.

Tycker PSP slims orginalbatteri har bra tid... vet inte va du får ut för tid..

Mitt PSP är köpt i Mellandagarna & jag har det 3ggr/veckan till o från högskolan, så batteriet är inkört..

Test:
                under Skidresa, med min PSP Slim CFW 3.71 m33-4, så får jag ut NÄSTAN 6h med max ljus på skärmen(läge 4) & ett par CX-300 på 70% volym. Spelar då Burnout Domination från ett SONY MS PRO Duo, 4GB PSP version.

Och va de gäller Phat Batteri i Slim för ännu bättre batteritid, så finns de ett nytt "lock" som Codejunkies har lanserat. som passar till Slim med de tjocka batteriet. Har dock inte hittat nått företag i Sverige som säljer dem ännu men....

Kod:
                Features

Use a standard-sized PSP battery with the PSP Slim.
                Three covers are supplied, in Piano Black, Ceramic White and Ice Silver.
                Perfectly matches the colour and style of your PSP.
                Last edited by Littlelen; 2008-02-19, 13:59.
                Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Jag har iaf ett 2200 mAh som INTE passar med lucka på slim, köpte det från psxcare.
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                  SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                  4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jag får nog lita på Hansi.

Då är alltså den första som jag länkade till? Det står ju också att det ska passa SLIM, men det finns ju skiljda åsikter om vad passa är.

Ville som sagt bara kolla upp det här med luckan.

Förresten Hansi, det jag blev lite konfunderad över var att det finns 2 st 2600mAh-batterier, och den ena anger inte till vilken maskin den passar, medan den andra klart och tydligt bara är till "fat".

Littlelen: Suger och suger... jag har ägt en NDS Lite i några månader, och jämfört med den så har inte PSP mycket att komma med vad gäller batteritid. Jag antar att jag helt enkelt bara har dåligt perspektiv. Jag har nog spelat 5-6 timmar skulle jag tro, så det är ju inte så att det suger rent av, men dubbel batteritid hade ju inte gjort ont.
                    Last edited by Muyfa666; 2008-02-19, 17:29.

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                      Jag har iaf ett 2200 mAh som INTE passar med lucka på slim, köpte det från psxcare.
                      Så här ser det ut ja... http://image.com.com/gamespot/images...p_embed006.jpg

Men som jag skrev.
                      Det Finns en BATTERILUCKA till slim gör att du kan sätta i PHAT batteri i SLIM.

Ser ut så här:
                      http://pspmedia.ign.com/psp/image/ar...609427-000.jpg
                      Finns mer infor här:
                      http://uk.codejunkies.com/Products/P...er__PSP25.aspx

(hoppas det är lungt om jag postar sådan länk)

Sen om du jämför innehållet i NDS o PSP, så ser du nog varför . Se till att inte missa mAh på NDS med.
                      Jag är iaf nöjd , sen har jag ett monsterbatteri från China på strax över 3000mAh. Det laddar jag varje vecka när jag är borta längre perioder

Så släng i ett FETbatteri på en ~3000mAh istället för de 1200mAh, så ska du nog bli nöjd =D .
                      Annars finns de ju faktiskt batteri extenders för AA batterier
                      Last edited by Littlelen; 2008-02-20, 20:27.
                      Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
                        Så här ser det ut ja... http://image.com.com/gamespot/images...p_embed006.jpg

Men som jag skrev.
                        Det Finns en BATTERILUCKA till slim gör att du kan sätta i PHAT batteri i SLIM.

Ser ut så här:
                        http://pspmedia.ign.com/psp/image/ar...609427-000.jpg
                        Finns mer infor här:
                        http://uk.codejunkies.com/Products/P...er__PSP25.aspx

(hoppas det är lungt om jag postar sådan länk)

Sen om du jämför innehållet i NDS o PSP, så ser du nog varför . Se till att inte missa mAh på NDS med.
                        Jag är iaf nöjd , sen har jag ett monsterbatteri från China på strax över 3000mAh. Det laddar jag varje vecka när jag är borta längre perioder

Så släng i ett FETbatteri på en ~3000mAh istället för de 1200mAh, så ska du nog bli nöjd =D .
                        Annars finns de ju faktiskt batteri extenders för AA batterier
                        Kul kul, får se när Hansi orkar plocka hem några stycken sådana då
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Najs. Då finns det ju iaf hopp om livet.

Hansi? Kollar du? Batteriluckor?

Comment

Jag slog på stort och beställde ett paket med ett 2600 mAh-batteri och tillhörande silverfärgad lucka från Hong Kong för 132:- inkl. frakt.

Jag återkommer med rescension.

Comment

Denna frågan riktar sig nog mest till Hansi.

Jag såg den här lilla saken:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=813&xSec=103

3 frågor:

-Är det lika bra kraft i batteriet som det står i beskrivningen?

-Passar batteriet ordentligt i slim psp? Har testat några skumma batterier från ebay som inte gick att starta med alls.

-Finns de med silverlucka?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X