Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya PSP Slim med v.3 moderkort

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Blir förvirrad av allt...köpte den nya modellen 3004 så fort den kom ut...och jag förstår mig ej hundra på det där blå/grön bilden...svårt för mig att se om min e blå eller grön...anyway står att min har software 4.20..hur går jagtilväga för att veta om det är möjligt att köra några emulatorer på den?

Comment

Om du läser lite ovan så har jag skrivit:
      är det den nya modellen (PSP 3000) så kan du iaf INTE flasha den.
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jag kan bekräfta det blå moderkortet som v3.
        Köpte min 2008-11-13 på Siba i Malmö, ingen reaktion på Pandorabatteriet.

PSP-2004
        OFW 4.01
        Date Code 8C

Förhoppningsvis kan någon framöver sammanställa en lista över vilka kort som sitter i vilka versioner, baserad på Date Codes eller dylikt. Lite smått irriterande att inse att man fått en v3 när man öppnat och 'förstört' batteriet.

Får försöka hitta en äldre PSP och lägga den här på hyllan tills det går att modda den. Bra tråd för övrigt, kände inte till färgskillnaden (om det nu går att gå på den).
        Wii + WiiFree
        PS2 v14 + Crystal Chip 1.1
        XBOX Crystal v1.6 + Xecuter2 + 200GB Hitachi
        GameCube Mario Kart Edition (not modded)
        PSP-1000 v5.0 M33
        PSP-2004 (TA-088v3, not modded ...yet)
        NDS (old)
        GBA SP L.E. Pokemon Ruby Red

Comment

Original inlägg av Micke? Visa Inlägg
          Hej. Köpte mig en PSP Slim Lite den 11/11. sen kom jag på att det kanske gick att modda den som det gör med ps2-3 och xbox osv.

Efter att ha läst denna tråd börjar jag bli orolig att det inte går med min.

Efter att ha kollat under batteriet så hittar jag följande.

Model: PSP-2004 och den lilla biten av kretskortet är grönt.
          Datecode: 8B
          Serienummer (gör som han som länkade bilderna på första sidan, redigerar bort några nummer, vet inte om det hjälper men ändå) HC22XXXX7

Går det att chippa/modda denna?
          Testa o se vad som händer o fötter, vissa moderkort är Gröna andra är Blå har jag märkt, så det är ingen 100%ig säherhet

Original inlägg av @lex Visa Inlägg
          Blir förvirrad av allt...köpte den nya modellen 3004 så fort den kom ut...och jag förstår mig ej hundra på det där blå/grön bilden...svårt för mig att se om min e blå eller grön...anyway står att min har software 4.20..hur går jagtilväga för att veta om det är möjligt att köra några emulatorer på den?
          3004 = V3 moderkort = Ingen lösning riktigt ännu

Original inlägg av [Swe]Tetsuo Visa Inlägg
          Jag kan bekräfta det blå moderkortet som v3.
          Köpte min 2008-11-13 på Siba i Malmö, ingen reaktion på Pandorabatteriet.

PSP-2004
          OFW 4.01
          Date Code 8C

Förhoppningsvis kan någon framöver sammanställa en lista över vilka kort som sitter i vilka versioner, baserad på Date Codes eller dylikt. Lite smått irriterande att inse att man fått en v3 när man öppnat och 'förstört' batteriet.

Får försöka hitta en äldre PSP och lägga den här på hyllan tills det går att modda den. Bra tråd för övrigt, kände inte till färgskillnaden (om det nu går att gå på den).
          Som sagt, jag har sett vissa v3 moderkort med gröna och blå kretskort
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

eftersom att v3 kortens ipl signering har blivit hackad nyligen borde det inte ta så lång tid innan man kan använda pandora för dem oxo Läs detta för mer info

Comment

hmmm jag har det blåa moderkortet... blir till att vänta snällt tills genierna trixar till det... psp slim..

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Testa o se vad som händer o fötter, vissa moderkort är Gröna andra är Blå har jag märkt, så det är ingen 100%ig säherhet

3004 = V3 moderkort = Ingen lösning riktigt ännu

Tack för svaret, begav mig dock in till er butik och fick hjälp av en trevlig tjej. Det visade sig att det funka kanon.

Tack

Comment

tack för svaret...anledning att jag skaffa psp var för att kunna spela de gamla psp spelen...får väl vänta snällt...måste fråga ändå vilka risker är det med att "chippa" psp?vet att man brukar ändra mjukvaran...men finns det möjlighet att återsälla den helt om man skulle vilja det sen?

Comment

tack för svaret...anledning att jag skaffa psp var för att kunna spela de gamla psp spelen...får väl vänta snällt...måste fråga ändå vilka risker är det med att "chippa" psp?vet att man brukar ändra mjukvaran...men finns det möjlighet att återsälla den helt om man skulle vilja det sen?
                    Inga risker med mjukvarumods egentligen och ja, det går att återställa.
                    Wii + WiiFree
                    PSP-1000 v5.0 M33
                    NDS (old)

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

Men har du sett några blå kort som inte är v3? Det var så jag tänkte.
                      Wii + WiiFree
                      PSP-1000 v5.0 M33
                      NDS (old)

Comment

var inne på sonys hemsida..d har ny mjukvara för uppdatering av psp...5.0..
                        ska man uppdatera elle bättre vänta på att någon knäcker koden?

Comment

var inne på sonys hemsida..d har ny mjukvara för uppdatering av psp...5.0..
                          ska man uppdatera elle bättre vänta på att någon knäcker koden?
                          vänta ett tag du
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

sorry menade ej gamla psp spel..utan de gamla supernintendo spelen..16-bitmaskinen..

Comment

Hur går det med V3? fortfarande inget?

Comment

sorry menade ej gamla psp spel..utan de gamla supernintendo spelen..16-bitmaskinen..
                                Vad har Snes med Sonys PSP o göra så vida vi inte pratar Emulatorer o det diskuterar vi INTE i DENNA tråd.

Original inlägg av soulman79 Visa Inlägg
                                Hur går det med V3? fortfarande inget?
                                Nej o jag lovar att skriva något när det kommer!
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X