Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya PSP Slim med v.3 moderkort

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Sprang in i butiken stressad som få idag, tack Hansi att du hjälpte snabbt som vanligt, dock tråkigt att man inte kunde fixa till den jävla v3 mk =(

Kommer det komma eller tror ni, fick min i julklapp av farsan. eller ska jag försöka sälja på ******* haha

fan vill verkligen att det kommer.

Suck.
    Enda som finns är att man via spelet Gripshift kan starta hemkodat men då måste man köra en Bootloader o exploita, inga orginal isos av spel hoppar igång riktigt nu.

Det är väl en tidsfråga o hansi o jag har våra kristallkulor på service o kan inte se in i framtiden desvärre

Vi o alla hoppas på nyss, men vi får la se
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

kan du utveckla det?måste man köra via ett annat spel?

Comment

Original inlägg av @lex Visa Inlägg
        kan du utveckla det?måste man köra via ett annat spel?
        Ja, du måste utnyttja en buffer overflow bugg i spelet gripshift
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Man startar Gripshift spelet, laddar en sparfil, blir utkastad o sen får man starta Bootloader o sen ladda Isos.
          Som på gamla 1.50 tiden
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

nja, e helt ny i psp världen..så jag kommer vänta tills det e fixat, gå förbi butiken o få hjälp o tips därifrån..som jag sa..e mest ute efter att kunna spela snes emulator o spel från den..tack för svaret...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Man startar Gripshift spelet, laddar en sparfil, blir utkastad o sen får man starta Bootloader o sen ladda Isos.
              Som på gamla 1.50 tiden
              den e väl snarare än något att garva åt...
              Last edited by Bajen13; 2009-01-21, 21:03.

Comment

Tycker att det är kul hur folk "jumps the gun", bara för det så ska jag dra en liknelse ala pendragon:

<liknelse>
                Att säga att psp med v3-moderkort snart har CFW bara för att det finns en bufferoverflowbugg i ett spel är som att säga, dom har uppfinnit hjulet! Snart kommer volvo s60!
                </liknelse>
                Min poäng är att detta är ett steg i rätt riktning men att säga att snart har den CFW är bara att inge falska förhoppningar...

Anklagar förresten ingen i denna tråd, bara allmänna spekulationer hehe
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Nån som hört nått nytt skvaller om v3 psp skiten ?

Comment

På västfronten intet nytt ....
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Perfekt

Underbart då kan jag andas ut en stund till då med mitt tråkiga PSP

Comment

På fronten

Inget nytt?

Comment

Original inlägg av jan ingemar Visa Inlägg
                          Inget nytt?
                          Trust me, så fort det finns mer info så kommer det att stå. Behöver inte fråga...
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Vi lär skriva om det ja
                            och med STORA BOKSTÄVER
                            Härna i någon konstig färg med
                            / Pendragon

Comment

Wieeee

Låter Bra det

Comment

Hej!
                                Senast jag skrev här var på den gamla goda tiden då man chippade sina xboxar. Fick mycket bra hjälp och köpte självklart mina grejer via psxcare, ni är en av de bästa butikerna jag haft att göra med.

Nu är det så att ajg köpt en PSP, och snubblade in på flashning av maskinvaran i den.
                                Jag har läst igenom den här, och många andra trådar och andra sidor, men jag blir inte klok!

Det står på ettiketten under att jag har en PSP 2004. Vad innebär det, kan den flashas?
                                Min firmeware är 4.05, vad innebär det?
                                Kan jag på något sätt, utan att öppna den, flasha min psp? Jag har tillgång till ett minneskort på 4gb och en usb-kabel. Kan jag på något sätt ta reda på vad jag har för moderkort i den, utan att öppna?

//Fredde
                                mossdog rulez

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X