Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja om..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tack, Det är ett original ..

Comment

Prova att ta bort uppdateringen och 500.PBP och ladda ner båda igen.

Prova att tanka 500.PBP från något annat ställe också, borde inte spela någon roll men datorer kan vara konstiga ibland.
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jag har laddat ner från http://www.psp-hacks.com/file/1616 och http://www.coderetard.com/2008/10/27...easy-way/#5.00 , är det någon som har ngt annat förslag som ni vet funkar?

Sitter helt fast och har inga bra idéer. Som sagt så packar den upp och skapar DL.PBP, PUDP.PBP och U235.prx men sen stallar den...

Kan det vara ngn inställning i recovery etc??
        Last edited by djdj; 2008-12-19, 12:08.

Comment

Någon som har någon idé eller finns det något annat jag kan kolla etc? Skulle vara väldigt trevligt att få igång den till julhelgen.

Tacksam för alla uppslag!

Comment

Original inlägg av djdj Visa Inlägg
            Jag har laddat ner från http://www.psp-hacks.com/file/1616 och http://www.coderetard.com/2008/10/27...easy-way/#5.00 , är det någon som har ngt annat förslag som ni vet funkar?

Sitter helt fast och har inga bra idéer. Som sagt så packar den upp och skapar DL.PBP, PUDP.PBP och U235.prx men sen stallar den...

Kan det vara ngn inställning i recovery etc??
            Borde inte vara något i rec. mode.

Sista utvägen är nog att flasha om den, borde funka.
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

När du säger flasha om den, då menar du med en lägre firmware antar jag? Är det då M33 "från början"?

Comment

Original inlägg av djdj Visa Inlägg
                När du säger flasha om den, då menar du med en lägre firmware antar jag? Är det då M33 "från början"?
                Alltså, att prova att skriva om hela firmwaren med ett pandorakit
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Fick du löst ditt problem? om så berätta gärna hur.
                  Jag sitter i samma sits själv.
                  Har en gammal PSP med 3.40 OE-A som jag uppgraderad till 3.52 M33-4 utan problem. Kan dock inte uppgradera till varken 4.01 eller 5.0. Får samma fel som djdj att filerna packas upp och sedan kommer "Please Wait" och inget händer.

Funderar på om det har min PSPs ursprung att göra då den är japansk, är det samma OFW till alla PSP:er eller diffar de beroende på region?

Tacksam för ev. hjälp.

Comment

Original inlägg av overlord Visa Inlägg
                    Fick du löst ditt problem? om så berätta gärna hur.
                    Jag sitter i samma sits själv.
                    Har en gammal PSP med 3.40 OE-A som jag uppgraderad till 3.52 M33-4 utan problem. Kan dock inte uppgradera till varken 4.01 eller 5.0. Får samma fel som djdj att filerna packas upp och sedan kommer "Please Wait" och inget händer.

Funderar på om det har min PSPs ursprung att göra då den är japansk, är det samma OFW till alla PSP:er eller diffar de beroende på region?

Tacksam för ev. hjälp.
                    Notera att du inte kan hoppa o göra allt för stora steg va de gäller uppdateringar... kommer inte ihåg Exakt va de nya kräver som grund, men från 3.71 funkar de kanon..

Så Testa att ta klivet dit först, för att sedan hoppa hela vägen upp
                    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Tack för förslaget men tyvärr verkar det som om någonting har blivit tokigt med min PSP. Den är uppgraderad till 3.52 M33-4 men när jag ska gå till 3.71 som föreslagits så får jag meddelandet att "-... requires 3.52 M33-3 or high"

Försökte även köra Recovery tillbaka till 1.50 men kortläsaren blinkar i ett par sekunder och sedan stänger PSP:en av sig utan att ha nedgraderat.

Fler bra förslag mottages tacksamt.

Comment

Droppa förbi psxcare och uppdatera den helt ?
                        eller ninja hem ett pandora batteri och gör själv..
                        har alltid haft problem att kliva från v3 - v5 .. drar alltid det senaste som finns om jag inte kan uppdatera direkt.
                        tror fan min psp kör 4.0 fortfarande..
                        (självklart pratar jag om darkalex's m33 firmwares)

Comment

Problem solved!

Det är som vanligt, läs manuallen ordentligt. Jag kör en gammal tjockis psp och hade missat att ändra Game foldern till 3.xx.

För andra med e.v. samma problem står följande i readme-filen
                          - If you are in the fat psp, make sure you have configured the psp to run the game folder in the 3.XX kernel.

Detta gör man i Recovery Menu -> Configurations -> Game Folder Homebrew

Efter den ändringen gick allt som en dans.

Comment

Skönt att det löste sig
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X