Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av klauzer Visa Inlägg
    Menar du Chickhen? Där finns det 4 eller fem bilder. Dessa heter något som slutar på a, b ,c ,d vilken ska man trycka på?
    Som jag fattat det så ska man inte klicka på någon, man ska bara gå in i mappen och vänta.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

heej hjällp snälla. när jag startar om mitt psp återställs den till vanliga firmware, då jag måste hacka igen. pls help

Comment

använd sök funktionen här på forumet eller googla lite, det finns metoder för att få den att autostarta detta, MEN inte om du bryter strömen...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ett tips till alla som vill köpa psp 3000. 90% av alla 3000 som finns i butik nu har FW 5.70 som inte går att hacka bara ett tips innan ni köper och kommer hem besvikna
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
            Ett tips till alla som vill köpa psp 3000. 90% av alla 3000 som finns i butik nu har FW 5.70 som inte går att hacka bara ett tips innan ni köper och kommer hem besvikna
            den kanske går att hacka snart http://www.psp-hacks.com/2009/12/26/...ll-psp-models/
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kan vara fejk.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Kan vara fejk.
                Månger säger att den är fejk och det tror jag på
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Har följt er guide nu och får det inte att fungera. Köpte en psp med fw 4.20, laddade ner 5.03 från länken ni hade så det är orginal 5.03 på den nu, men när jag gör chickHEN proceduren så låser den sig bara som i filmen som var länkad här i tråden. Men när jag provar igen så blir det bara lika. Har provat upp mot 100ggr, har även provat ett 10 tal metoder som folk på youtube hävdade skulle funka varje gång. Har nollställt den och formaterat kortet tre ggr och gjort om hela proceduren. Har ett sandisk memory stick pro duo 4gig med magic gate stöd köpt på kjell & company så det borde inte vara fejk. Det jag tycker är konstigt är att ingen annan verkar ha haft samma problem. Skulle vara väldigt tacksam för svar ifall det finns nått bra sätt att triggra det eller få det att fungera helt enkelt. MVH

Comment

Löste det.

Original inlägg av halwar Visa Inlägg
                    Har följt er guide nu och får det inte att fungera. Köpte en psp med fw 4.20, laddade ner 5.03 från länken ni hade så det är orginal 5.03 på den nu, men när jag gör chickHEN proceduren så låser den sig bara som i filmen som var länkad här i tråden. Men när jag provar igen så blir det bara lika. Har provat upp mot 100ggr, har även provat ett 10 tal metoder som folk på youtube hävdade skulle funka varje gång. Har nollställt den och formaterat kortet tre ggr och gjort om hela proceduren. Har ett sandisk memory stick pro duo 4gig med magic gate stöd köpt på kjell & company så det borde inte vara fejk. Det jag tycker är konstigt är att ingen annan verkar ha haft samma problem. Skulle vara väldigt tacksam för svar ifall det finns nått bra sätt att triggra det eller få det att fungera helt enkelt. MVH

Jag löste det genom att göra en till mapp som hette ChickHEN R2 och ha fler bilder a-g.
                    Här är en länk till videon som hjälpte mig: http://www.youtube.com/watch?v=dvUUb...ayer_embedded#

Comment

Tja, jag har nu följt denna guide, men spelen fungerar ändå inte, har allt som står där och CFW 3.30 men kan inte öppna den heller, hjälp någon???

Comment

tänkte uppdatera med en ny guide när som helst !
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X