Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min analog spökar.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min analog spökar.

Hur ska jag lösa det här problemet? Det är fruktansvärt irriterande när man spelar.

http://www.youtube.com/watch?v=B9gJ2et3MYA

(tack Xager för testprogrammet)
    Last edited by kekke2000; 2009-08-27, 16:45.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Jag ser två möjliga fel:
    1. Fel på kretskortet som blir svårt att fixa. (t.ex. läckström)
    2. Skit vid analogspaken eller fel på spakens hårdvara.

Är det #2 så är det lätt fixat, bar att öppna och blåsa ur och kanske byta spaken helt.
    Prata med pendragon om du behöver hjälp, var ett tag sen jag bytte spak.
    Även om det inte står i shoppen så tror jag att vi har till Phat också (någon får dubbelkolla).

Ingreppet går rätt fort och borde kunna fixas samma dag om det inte är allt för mycket att göra.

Spaken kan hittas här iaf:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=981&xSec=107
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Som jag ser det kan det vara sprickor i moderkortet som ger upphov till läckström... eller fukt ?

Tror inte det beror på kontaktkudden till analogspaken, men prova skruva loss skalet litegranna o prova Xagers program utan analogspak. är det skalet som gungar o ger spök.. tja... då är det lättare än sprickor som ger upphov till läckström...
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag testade o köra programmet utan analogen, då sitter analogen fast uppe till vänster och den rör sig inget om jag trycker på d-paden. Jag har skruvat och grejjat lite och har lyckats förstöra fjädringen i spaken samt är den väldigt "grusig" så jag har beställt en ny nu som borde komma på onsdag. Får se om det löser det men jag är hoppfull.

Comment

Nu har jag bytt joysticken och problemet är borta... men istället är den nya spaken lite trög i mitten, så den fastnar alltid liiite åt det hållet man drog den sist. Kommer detta försvinna med tiden eller finns det en quick fix?

edit: nu när jag började lira lite GT2 märkte jag att d-paden hänger sig en sekund ungefär efter man tryckt på den. Undrade varför jag snurrade i varje kurva. Någon som har nån idé vad man kan göra åt det?
          Last edited by kekke2000; 2009-08-27, 16:46.

Comment

Risken är att du har satt på faceplaten för hårt, den ska inte sitta så superhårt egentligen
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
              Risken är att du har satt på faceplaten för hårt, den ska inte sitta så superhårt egentligen
              Det kan nog vara att jag tappat den i golvet en massa gånger så plasten är lite sned där och trycker ner lite extra, för det fungerar om man har ett minimalt glapp i kanten till vänster om d-paden, men om man låter den gå ner helt så börjar strulet. Men det strular även om inga skruvar sitter i så det är ganska känsligt. Ska se om jag hittar nåt o lägga emellan typ.

edit: Limmade fast en liten plastbit på kanten på skalet, plastbiten är en av skruvöglorna på min gamla spak. Väntar på limmet nu...

edit2: Nu har jag testat vidare och det verkar som problemet kvarstår trots en springa på ca 1mm vilket är jäkligt mycket. Men inga problem om jag tar bort faceplaten.
              Last edited by kekke2000; 2009-08-28, 01:00.

Comment

Annars kan du ju prova utan face plate
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Annars kan du ju prova utan face plate
                  Testade det.. det fungerade bra utan. Vet inte vad jag ska göra nu...

Comment

Köpa en nu faceplate? :P
                    Nej, men nu vet du ju iaf vart skon klämmer. Kan ju försöka ghetto-modda lite
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Köpa en nu faceplate? :P
                      Nej, men nu vet du ju iaf vart skon klämmer. Kan ju försöka ghetto-modda lite
                      jag funderar på om det inte är gummit som börjar bli slitet och fastnar i ner-lägen när den klämms mellan faceplaten och tryckplattan. Vad är bra att använda för att mjuka upp och rengöra gummi? Det har blivit mycket bättre efter plastbiten men problemet finns fortfarande kvar på vänsterknappen. Måste verkligen få detta fixat innan GT PSP releasen

Comment

Följer gummit med när man köper faceplates?

Comment

ladda ner homebrewen Joystiq som ar en homebrew som later dig korrigera din joystiq sa att den blir perfa googla dt (soz ja e inne pa mitt psp dt e darfor jag nte kan skriva de sista bokstaverna i alfabetet)

Comment

Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
                            ladda ner homebrewen Joystiq som ar en homebrew som later dig korrigera din joystiq sa att den blir perfa googla dt (soz ja e inne pa mitt psp dt e darfor jag nte kan skriva de sista bokstaverna i alfabetet)
                            Det är inte joysticken som spökar längre, men tack för tipset ändå!

Jag har testat att byta gummit nu och det är fortfarande samma skit. Har tyvärr ingen faceplate att testa med. Vet inte om det kommer lösa problemet heller... Nåt tips någon?

Comment

Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
                              Jag kan inte hitta någon sådan app. Någon som kan vägleda mig?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X