Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta bort Custom Firmware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    Förstår inte varför PSPn skulle sabbas av att installera OFW när man har CFW? finns ju ingen logik alls?
    Det är vad jag har hört.
    Att den skulle kunna bli semi-bricked och så om det inte görs "korrekt"...

Comment

Sista inlägget jag skriver här .... NEJ!! NEJ!! NEJ!! och åter NEJ!! Den blir inte brickad ...
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Ta inte bort cfw, om du inte har ett batteri och kan återställa maskinen till cfw efter att ha insett misstaget med att installera ofw
        Har haft flera psp och kan garantera att cfw inte skadar maskinen. I stort sett enda sättet att permanentbricka psp´n var från firmware 3.80 (tror jag),om man gjorde fel, då flash-minnet kunde raderas.
        Rätta mig gärna om jag har fel, jag äger knappast sanningen, men att ta bort cfw är inte en bra sak att göra.. psp´t blir mycket mycket tråkigare att ha att göra med!

Comment

Original inlägg av jack69 Visa Inlägg
          Ta inte bort cfw, om du inte har ett batteri och kan återställa maskinen till cfw efter att ha insett misstaget med att installera ofw
          Har haft flera psp och kan garantera att cfw inte skadar maskinen. I stort sett enda sättet att permanentbricka psp´n var från firmware 3.80 (tror jag),om man gjorde fel, då flash-minnet kunde raderas.
          Rätta mig gärna om jag har fel, jag äger knappast sanningen, men att ta bort cfw är inte en bra sak att göra.. psp´t blir mycket mycket tråkigare att ha att göra med!
          Japp har sjalv flashat manga pspn och de sabbar inte pspt
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Okej.
            Lite klarare blev det; får se hur jag tänkt göra.

Tack alla!

Comment

anars är jag lite intreserad om den är kvar.vilken model är de ? 2-3000? är mest intreserad av en 3000. vet dock inte vilket custom firmware Gen-B är. går de att köra emulatorer från nes,snes och köra alla psp spel som finns i dag å göra pm psx spel så är jag nöjd

vad är de som följer med i så fall. tängte i minen å sånt
              Mina consoler:
              PS3 Slim 120GB
              Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
              Xbox 360 Elit Svart
              Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
              Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
              PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
              Xbox (chippad) svart
              Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
              Nintendo 64
              super Nintendo x2
              Nintendo 8-bitar

Dator:
              Core2 duo E6850
              2xDDR2 2GB PC6400
              MK Gigabyte GA-p35-ds4
              GF8800GT 512mb
              ipower extreme ed 600w
              500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Comment

Det är 2000.
                Har inte hängt med i svängarna när det gäller PSP, så jag vet inte heller vad Gen-b är för cfw. Tror att det ska gå att köra allt.

Minne 4GB + laddare, box och ett fodral.

Comment

Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
                  anars är jag lite intreserad om den är kvar.vilken model är de ? 2-3000? är mest intreserad av en 3000. vet dock inte vilket custom firmware Gen-B är. går de att köra emulatorer från nes,snes och köra alla psp spel som finns i dag å göra pm psx spel så är jag nöjd

vad är de som följer med i så fall. tängte i minen å sånt
                  Gen-B klarar av att köra emulatorer utan problem det gör jag på min, även CFW Gen-C den som släpptes typ igår

när man installerar Gen-C kan man behöva radera settings via recovery menyn, det fick jag göra >_< PSP'n hänger sig annars, om man har otur (mitt under uppstart)

*edit:*

http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/ kör på den här applikationen när du ska uppgradera från CFW 3.71 eller senare så går det smärt fritt (vet inte hur det är med CFW's under 5.00 M33-6 då jag körde direkt därifrån) hur som helst är det ända du behöver göra efter att ha kört igång den här applikationen är att följa instruktionerna på skärmen, det är väldigt enkelt och du kan inte göra fel (såvida du inte har det moderkort som inte fungerar, läs informationen så ser du...)

jag kör numera på 5.50 Gen-C (Full) då jag fick tag på den via en tracker, men det är ingen större skillnad mellan Gen-C och Gen-B vad jag märkt än så länge...
                  Last edited by Swizzy; 2009-10-19, 11:07.
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

@Swizzy ... Det är rekommenderat att vänta med uppgradering till 5.50 GEN-C ... Det är tydligen en massa tjafs med den ... Men dom jobbar stenhårt med att få ut GEN-D så det är bara att vänta nån dag ...
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

oki, jag är ganska ny till det här med PSP, så jag har ingen större koll på allt, men som jag skrev så släpptes den typ igår vad jag har lyckats läsa mig till...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Förtydligar lite så
                        Kan man med Pandorakit uppgradera mjukvaran p åen PSP 1004 eller 2000 modell så är det ingen risk alls att att förstöra enheten fysiskt så man inte kan stoppa i panorakittet igen och göra om hela proceduren
                        Sen finns det folk som skjuter i nand från en psp till en annan o på så sätt fuckar upp enheten men så länge det bara handlar om en ren uppgradering/nedgradering av den befintliga mjukvaran är chanserna ooooerhört små att bricka o inte kunna väcka liv i en psp.

Psp 3000 för mig är helt värdelös men inte lika värdelös som PSPGo nya utan UMD läsare. Jag har själv över 5 PSP enheter ( blandat 1004 + 2004 ) och ser inte alls någon tjusning med att köpa en 3000 enhet som jag inte helt kan mjukvarumodifiera. ChickHEn är enligt mig en nödlösning och ingen bra sådan. men enda chansen för folk med 2004 modeller med V3 moderkort eller 3000 enheter.

En PSP är mer än bara en GBA emulator och det är nog det som gjort den så poppis
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                          @Swizzy ... Det är rekommenderat att vänta med uppgradering till 5.50 GEN-C ... Det är tydligen en massa tjafs med den ... Men dom jobbar stenhårt med att få ut GEN-D så det är bara att vänta nån dag ...
                          nu har Gen-D kommit ut och den fungerar jätte bra hittils iaf ^^
                          Google is your friend!

Comment

Fort gjort ska jag lägga in den ... Skönt och slippa decryptera nyare spel ... Nu fungerar även "Network Update" ... Nice!!!!
                            Last edited by Begga; 2009-10-22, 18:54.

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                              Fort gjort ska jag lägga in den ... Skönt och slippa decryptera nyare spel ... Nu fungerar även "Network Update" ... Nice!!!!

Funkar network update verkligen i 5.50 Gen-D (Full )
                              För i recoverymenyn står det ju ( Not yet ) på M33 network update
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                                Funkar network update verkligen i 5.50 Gen-D (Full )
                                För i recoverymenyn står det ju ( Not yet ) på M33 network update
                                det är Gen-C som har så, för min del står det enabled
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X