Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

little big planet error

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• little big planet error

tjena hej skriver som fan i forumet idag

Little_Big_Planet_USA_PSP-pSyPSP rellen fungerar inte på min psp 2004 w3 chicken. får en error code. nån som vet vad som kan vara problemet ?

har aldrig haft problem tidigare

vad fick du för error code o har du sökt på den i min lista jag postade för ett tag sen
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

tjena gubben, error coden är så mkt som 80020148

jag har ccfwenabler 3.50 och använder mig av kyckling på en psp 2004 w3 svart ( du har smekt den ) schöönt

Comment

kikade i listan med errorkoder jag postade innan, fick fram detta:
        80020148 The game could not be started If you're under an Official Firmware you can't run homebrew, downgrade/upgrade to an Custom Firmware.
        Faulty PRX codes, possibly a fake memorycard.

Enda skumma jag vart med om sist var när jag försökte starta ett Metal Gear Solid demo från japan, funkar fint på en MicroSD*2 till Pro duo adapter men inte orginalkort.
        Kom förbi med maskinen o spelet på minne så får jag prova någon av de #ikke kyckling# maskinerna jag har på mitt bord eller min privata
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Det tycker jag låter som en bra ide =)

Comment

Tjena!
            Jag tänkte börja med att säga att jag är helt borta vad gäller psp cfw.
            När jag klickar på system settings står det att jag har 4.01 M33-2 firmware'n
            Och nu är det såhär att jag är sugen på att fixa Little Big Planet till mitt psp.
            Är detta möjligt utan att skicka in den någonstans?

Comment

Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
              Tjena!
              Jag tänkte börja med att säga att jag är helt borta vad gäller psp cfw.
              När jag klickar på system settings står det att jag har 4.01 M33-2 firmware'n
              Och nu är det såhär att jag är sugen på att fixa Little Big Planet till mitt psp.
              Är detta möjligt utan att skicka in den någonstans?
              Prova: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37695
              + D2 uppdateringen

Borde fungera.
              / Pendragon

Comment

Laddade hem 5.50 GEN-D och lade EBOOT.PBP under game och i en update mapp.
                Om jag kör den här nu kommer det funka?
                Jag har som jag nämnde tidigare firmware 4.01-m33 och psp't är den första slim varianten alltså 2000?
                Last edited by Heelflip12345; 2009-11-18, 21:06.

Comment

Eller kan jag inte ladda hem 5.50 GEN D2 direkt? För det är väl senaste?

Comment

Laddade hem 5.50 GEN-D och lade EBOOT.PBP under game och i en update mapp.
                    Om jag kör den här nu kommer det funka?
                    Jag har som jag nämnde tidigare firmware 4.01-m33 och psp't är den första slim varianten alltså 2000?
                    såhär ska du göra:

det ligger en mapp som heter "PSP" i det du laddade hem (om du laddade hem dessa:

5.50 GEN-D
                    5.50 GEN-D2 (Quick update)

du lägger den mappen precis som den är, och 550.PBP direkt på minneskortets root mapp (det vill säga om ditt minneskort ligger som F i datorn ska du lägga mapparna direkt här: f:/)

därefter kör du igång den första (5.50 GEN-D) och uppdaterar, efter du kört igenom den får du köra 5.50 GEN-D2 (Quick update) och patcha om så att du har 5.50 GEN-D2
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för hjälpen!
                      Det fungerade utmärkt efter omstart
                      Ignorera min det som stod här innan, jag är dum i huvet
                      Last edited by Heelflip12345; 2009-11-18, 23:34.

Comment

Jupp!! Du bör formatera kortet för att få rätt mapp struktur ..
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Tack för ett så bra formulerat svar!
                          Problemet är nu att jag inte kan starta spel, måste jag formatera minneskortet?
                          hmm... har du formaterat minneskortet någon gång tidigare? om ja, då ska du inte behöva göra om det, däremot behöver du troligen ändra UMD Mode i recovery menyn från M33-Driver till Sony NP9660

sony drivrutinen brukar fungera bättre än M33's gör för många spel
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

är det nån som vet varför jag inte får igång min psp 2004 w3 slim me chicken och cfwenabler 3.50 ? får inte igång little big planet =( finns det uppdateringar och isåfall vill nån länka ?

=)

Comment

Använd Yosihiros Game Decrypter som näms i det första inlägget i denna tråd ... http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37539 ... Då kan jag nästan garantera att det funkar ... Din felkod står för "Unsupported PRX" vilken inebär att du egentligen behöver högre FW men det kan en decryptering hjälpa ... Konstigt ingen besvarat det tidigare ... Hör av dig om det funkar ... Skulle vara kul och veta
                              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X