Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP-1001 startar ej!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PSP-1001 startar ej!

Tjena!

Fick ett PSP av en kompis idag som han sa inte fungerade, tänkte kolla om jag på något sätt kan få igång de igen...

Den informationen som jag fick utav honom vara att han uppdaterade pspet och mitt under uppdateringen hade han avbrutit de, vet ej på vilket sätt. Det var efter detta han inte fick igång det igen.

De problemet som jag har är att den inte startar. Jag försöker dra igången, den gröna dioden låser kanske 5sek sen så slutar den lysa, de kommer ingen bild eller något sådant.

Jag har försökt med detta:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30889
    Men jag kanske är helt ute och cyklar? Jag kommer inte in i recovery mode eftersom jag inte får någon bild. Jag har även provat att dra en USB kabel till datorn men den kommer inte upp i utforskaren.. Kanske behöver något program för att kunna connecta dem?

Kom gärna med lite tips och trix på vad jag kan göra!

Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Tjena!

Fick ett PSP av en kompis idag som han sa inte fungerade, tänkte kolla om jag på något sätt kan få igång de igen...

Den informationen som jag fick utav honom vara att han uppdaterade pspet och mitt under uppdateringen hade han avbrutit de, vet ej på vilket sätt. Det var efter detta han inte fick igång det igen.

De problemet som jag har är att den inte startar. Jag försöker dra igången, den gröna dioden låser kanske 5sek sen så slutar den lysa, de kommer ingen bild eller något sådant.

Jag har försökt med detta:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30889
    Men jag kanske är helt ute och cyklar? Jag kommer inte in i recovery mode eftersom jag inte får någon bild. Jag har även provat att dra en USB kabel till datorn men den kommer inte upp i utforskaren.. Kanske behöver något program för att kunna connecta dem?

Kom gärna med lite tips och trix på vad jag kan göra!
    Du behöver använda dig av Pandora för att installera en firmware på nytt sväng förbi butiken så hjälper vi dig, din konsoll är inte semi-brickad, den är helbrickad...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okej, vad kostar en sådan historia då?

Comment

300 kr om vi lyckas
        0 kr om vi inte lyckas.

Det tar max 5.Min i kassan direkt att trolla den isf.
        O har vi kunder före i kö hojta till att du har en psp vi skall flasha/Unbricka så tar vi dig medans
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Okej, finns det något sätt som man kan göra de själv på eftersom de verkar vara så enkelt?
          Har läst lite om pandora batteri, fixar man ett sådant så startar den sen? Eller de kanske är andra saker som man måste göra också? Vad i så fall?

Comment

Okej, finns det något sätt som man kan göra de själv på eftersom de verkar vara så enkelt?
            Har läst lite om pandora batteri, fixar man ett sådant så startar den sen? Eller de kanske är andra saker som man måste göra också? Vad i så fall?

Det man behöver är ett Pandorakit bestående av Batteri som lägger PSP i Serviceläge o ett minneskort med bootblock o rätt filer

Typ:
            http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97
            http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97

Eller ett sånthär om du vill använda ditt eget batteri o tillfälligt trolla i Service mode:
            http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Okej, någon som har lite guider hur man gör? Kan man göra ett pandora batteri utav sitt eget och sedan använda de som vanligt igen? Mera tips och trix behövs!

Comment

Okej, någon som har lite guider hur man gör? Kan man göra ett pandora batteri utav sitt eget och sedan använda de som vanligt igen? Mera tips och trix behövs!
                Ja du kan göra ett pandora batteri av ditt eget finns en tråd som är klistrad där är det en guide hur du gör pandora batteri magic memory card
                Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Hej hej igen!

Har nu fixat mig lite saker så jag kan få igång pspet igen! Om jag följer denna guide kommer mitt psp att kunna ha homebrews? Eller är det någon mera man måste göra?

Comment

Hej hej igen!

Har nu fixat mig lite saker så jag kan få igång pspet igen! Om jag följer denna guide kommer mitt psp att kunna ha homebrews? Eller är det någon mera man måste göra?
                    det borde den göra ja
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag rekommenderar inte att man kapar ben i batterierna för att trolla om dem i serviceläge, kortslutnings o explosionsrisken är rätt överhängande.
                      / Pendragon

Comment

Vad säger du att man ska göra då?

Comment

Vad säger du att man ska göra då?
                          Post nr 6
                          http://www.forum.psxcare.com/support...67&postcount=6
                          / Pendragon

Comment

Det är ju samma sak som jag ska göra? Vad är skillnaden på psxcares batteri och ett eget modifierat?

Comment

Det är ju samma sak som jag ska göra? Vad är skillnaden på psxcares batteri och ett eget modifierat?
                              Ja vi knäcker inte upp originalbatterier o kapar/löder i dem till att börja med, sen så har vi färdiga Tool batterier eller originalbatterier vi kört Tool Battery mojängen med.

Så länge batteriet ligger i SERVICE mode så bootar den maskinen i Serviceläge vilket initierar en boot från minneskort o har minneskortet rätt bootbara block o filer på sig så startar den.
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X