Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rött/grönt blink efter omflash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• rött/grönt blink efter omflash

Hej, Jag har köpt en färdig moddad xbox med X-ECUTER 2.2 chip. Skulle försöka byta hårdisk för ett tag sen men dvd:n kunde aldrig läsa superdisk 3.6 skivan (har provat den i andra xboxar så jag vet att den funkar).

Så jag tänkte att jag skulle flasha om bios och se om det blev nån skillnad. Jag flashade med X2_4977 - ALL XBOX - 256K och när jag sen skulle starta xboxen blinkar den bara rött/grönt och stänger av sig själv och sen startar den sig själv igen och fortsätter blinka rött/grönt.

Jag har en switch för att kunna stänga av chipet och när jag gör det så fungerar xboxen, det går alltså att köra orginal men jag måste ställa om klockan varje gång (inställningarna sparas inte)

VAD KAN HA HÄNT?! SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON......

Låter mycket skumt, då jag själv har ett sådant chip och har chipat med exakt samma bios en gång i tiden.

Comment

Ja visst är det jätte-konstigt! Man ska väl inte kunna förstöra något genom att flasha?! Om man inte råkar rycka ut ström-sladden eller nåt sånt undertiden den håller på,men det gjorde jag inte, allt gick som det skulle ända tills jag skulle starta den igen.....

Comment

Det är inte alls konstigt, bioset du flashat med fungerar inte i xbox version 1.4 eller senare. Du måste skicka in chippet till mig för omflashning eller flasha om chippet på annat sätt.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det är ganska dumt att det följer med programmvara som kan sabba chipet......

Comment

Original inlägg av abigail
            jag har precis för 10minuter sedan fått samma problem med min........hur löste du dit problem med Xboxen?? Skickade in den eller?? finns det inget man kan göra själv??
            Chippad Xbox (X-ecuter 3CE,200gb Seagate barracuda)

Comment

jo, jag skickade in den........

Comment

Original inlägg av abigail
                Det är nästan ännu dummare att sätta igång att flasha och ha sig om man inte har en susning om vad man håller på med.

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Det är inte alls konstigt, bioset du flashat med fungerar inte i xbox version 1.4 eller senare. Du måste skicka in chippet till mig för omflashning eller flasha om chippet på annat sätt.
                  jag har nu haft en kompis med ett likadant chipp som jag själv har och flashat om min i hans maskin......det funkar i hans maskin och starta upp den. men min startar fortfarande inte på chippet.......har kollat lödningarna och de såg fina ut. det blinkar rött/grönt fortarande........har även testat med hans chipp i min konsol utan att den startar.......men den startar om jag stänger av chippet hur fint som helst......kan kablarna i till chippet pajat på något vis?? de kablarna mellan moderkortet och chippet ? switchen till chippet av/på verkar funka för det tänder och släcker lampan. Har dessutom provat en hel del olika bios men utan nåt resultat. MITT chipp startar juh i hans Xbox så minn chipp verkar juh vara okey! nån som vet vad som kan ha hänt? Allt pga avv jag flashade till 4977bios för några dagar sedan. Behöver hjälp omgående tack.
                  mvh.Peter
                  Chippad Xbox (X-ecuter 3CE,200gb Seagate barracuda)

Comment

Titta på ditt moderkort mellan processorerna och kontakten för sladden till tv:n.

Där sitter ett chip som är märkt CONNEXANT eller FOCUS. Du har antagligen ett FOCUS chip (xbox version 1.4 eller senare).

Du måste använda x-ecuter 2 4979 eller senare på xbox 1.4.
                    Attached Files
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X