Lyckades felflasha mitt bios inatt.. vad kostar det om jag skickar er bara moderkortet för omflashning av chippet?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
omflashning
Collapse
X
-
Har du omflashat originalbios eller ett chip monterat?
Vem utförde den ursprungliga modifieringen?
Vi tar 1000:- för att flasha om ett felflashat moderkort om det inte var modifierat av oss första gången. Var det vi som flashade kostar omflashningen 700:-.
Det är mycket mer jobb att flasha om ett ej fungerande moderkort än ett med fungerande originalbios.
Jag rekommenderar annars montering av alladin advance 845:-, eller X-ecuter 2 lite för 1095:-. Med X-ecuter 2 lite kan vi lägga in både originalbios och x-ecuter 2 bios eftersom chippet har 2 biosplatser.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Om 49lf020-kretsen sitter i sockel kan du pilla loss den och lämna/skicka till oss. Vi tar 200:- + 70:- returfrakt för att programmera om den. Om det inte sitter i en sockel så tar vi 1000:- (för att Alladin är ena hemska chip att löda loss, och vi byter det mot ett helt nytt där minneskretsen sitter i en sockel...)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Om jag löder loss den själv då?Originally posted by Hansi
Om 49lf020-kretsen sitter i sockel kan du pilla loss den och lämna/skicka till oss. Vi tar 200:- + 70:- returfrakt för att programmera om den. Om det inte sitter i en sockel så tar vi 1000:- (för att Alladin är ena hemska chip att löda loss, och vi byter det mot ett helt nytt där minneskretsen sitter i en sockel...)AVSTÄNGD: KRINGGÅR *-FILTRET FÖR ATT LÄNKA TILL KONKURRERANDE FÖRETAG
- Citat
- Flag
Comment
-
Vi kan (orkar...) inte flasha om alladinchip där 49lf020 chippet inte sitter i sockel. Vi skulle ta 350:- för jobbet att löda loss det, flasha det, löda tillbaka det. Chipen säljer vi för 345:-....Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det va ju inte bra, får vända mig till några andra då.. tack ändå.Originally posted by Hansi
Vi kan (orkar...) inte flasha om alladinchip där 49lf020 chippet inte sitter i sockel. Vi skulle ta 350:- för jobbet att löda loss det, flasha det, löda tillbaka det. Chipen säljer vi för 345:-....AVSTÄNGD: KRINGGÅR *-FILTRET FÖR ATT LÄNKA TILL KONKURRERANDE FÖRETAG
- Citat
- Flag
Comment

Comment