Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Få igång emulatorer på xboxen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

irc är förpestat av folk som kör script som scannar av alla kanaler med !list kommandon osv, så jag förpestar irc lite till och kör bottar som bannar alla som tror att !list är något man skall skriva i #psxcare
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej, vet knappt vad det gör ens :P

Comment

Från första inlägget:

"Sen när det kommer upp en liten ruta skriv då "#xbins" och tryck join. När en ny ruta kommer upp skriv "/msg xbins !list". "

Alltså...du ska vara i #xbins, inte i #psxcare. Dessutom ska du inte bara skriva !list i kanalen, utan /msg xbins !list

Comment

Original inlägg av frejac
          Från första inlägget:

"Sen när det kommer upp en liten ruta skriv då "#xbins" och tryck join. När en ny ruta kommer upp skriv "/msg xbins !list". "

Alltså...du ska vara i #xbins, inte i #psxcare. Dessutom ska du inte bara skriva !list i kanalen, utan /msg xbins !list

som sagt, skrev rätt men var i fel channel.
          tack ändå.

Comment

Nej, du kan inte ha skrivit rätt om du blev bannad... ett /msg kommando går direkt till mottagaren, inte till kanalen...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej, trodde jag gjorde rätt, men har väl fel då.

On topic; Jag får verkligen inte igång emulator alls, har försökt följa guiden här, men inget fungerar.

Hjälp ;/

NVM! Jag löste det! ;D;D
              Last edited by Jimmandx; 2006-03-27, 15:24.

Comment

Är det ngn som vet hur det här med BIOS i pcsxbox funkar, jag drog hem den "scph1001.bin" filen o la över det (1 fil) i pcsxbox/bios/ men det vill fortf inte starta mina psx spel, den säger att ngn fil saknas, kan inte se det just nu, men det är ngn med 0007 eller ngt.

Någon som vet?

Comment

Okej, jag kan säga dig att även om du får in rätt bios i xboxen så kommer du inte kunna spela ps1 spel såvida du inte har uppgraderat dig till 128 mb ram i xboxen...
                  Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Original inlägg av rejjo
                    Okej, jag kan säga dig att även om du får in rätt bios i xboxen så kommer du inte kunna spela ps1 spel såvida du inte har uppgraderat dig till 128 mb ram i xboxen...
                    Jaså? Vad konstigt att alla andra verkar kunna lira det då, om man kollar runt på andra forum. Och itne har de uppgraderat till 128 meg ram.

Och btw, har fått det att fungera nu. Hade fel bios fil.
                    Wow liksom, utan att uppgradera ram, jag måste vara pro?

Comment

Vadå så spelen fungerar som de ska? Alltså utan lagg och grejjer? Detta var nytt för mig isåfall...

Comment

finns ju en kompabilitetslista över vilka som funkar perfekt o vilke som funkar halvdant/inte alls. de jag har fungerar nästan allihopa.

Comment

inte särskilt många som fungerar utan störningar....
                          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                          Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

nej men många funkar nästan utan störningar.
                            vad kan man begära av emulatorspel egentligen?
                            gratis ffs :P

Comment

Hmm har en kompis som har uppgraterat sig till 128 mb ram, han säger att det fungerar galant nu. Jag orkar inte lägga ner tid på att få igång ps1-spel, nöjer mig med n64

Comment

Jag ser det mer som en bonus att jag kan lira PSX lir på xboxen så mig spelar det inte så stor roll om inte alla spel funkar perfekt ;]. Som sagt, gratis är gott!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X