någon som vet om det är någon PS2 eller Gamecube emu på gång till xboxen?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Villka emulatorer fungerar bäst
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
bompa86: nej å troligen kommer det inte komma någon heller.... finns ju knappt en dator som klarar av att emulera dom 2 konsolerna så xboxen kommer knappast ens kunna starta spelen......respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
- Citat
- Flag
Comment
-
Japp, så är det. Och vi ska inte ens börja nämna att boxen bara har 64 mb ram....Original inlägg av Lucif3rbompa86: nej å troligen kommer det inte komma någon heller.... finns ju knappt en dator som klarar av att emulera dom 2 konsolerna så xboxen kommer knappast ens kunna starta spelen......
Nån som har nåt tips på hur jag kan få PCSXBOX att funka, den hänger sig på loading och det är många som har samma problem som jag... Nån som har nåt tips? Nån föreslog att jag skulle ställa klockan förut, vilket jag har gjort
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
- Citat
- Flag
Comment
-
Sry för dubbelpost, ska bara tipsa om vad jag använder:
SNES -
Snes9x-x funkar JÄTTEBRA.
xSnes9x spelar musiken långsamt ifall man itne kör i NTSC
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
- Citat
- Flag
Comment
-
Är väl alltid så att spel blir "snabbare" i NTSC, iom fler uppdateringar / sekund, därav blir oxo musiken "snabbare"... (långsammare i PAL)Original inlägg av Cerber0sSry för dubbelpost, ska bara tipsa om vad jag använder:
SNES -
Snes9x-x funkar JÄTTEBRA.
xSnes9x spelar musiken långsamt ifall man itne kör i NTSC

kanske är helt ute å cyklar, men har verkligen för mig att det är så
- Citat
- Flag
Comment
-
Jo för mig också... Beror det på att NTSC har färre bildpunkter på skärmen måntro?Original inlägg av WorfenÄr väl alltid så att spel blir "snabbare" i NTSC, iom fler uppdateringar / sekund, därav blir oxo musiken "snabbare"... (långsammare i PAL)
kanske är helt ute å cyklar, men har verkligen för mig att det är så
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
- Citat
- Flag
Comment
-
NTSC har fler fps. När man kör en film i PAL som igentligen är gjord för NTSC så ser man små ryck då och då, det är för att vid konventeringen till PAL så plockas det bort bildrutor (tror att det var var 26:e bildruta som plockas bort).
OBS! Ovan har jag hört, så om det är helt fel så skäll inte på mig!
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
- Citat
- Flag
Comment
-
kul! Har en film som hackar när jag kör i XBMP (Mission to mars) ska prova att köra den i NTSCOriginal inlägg av Merlin.sweNTSC har fler fps. När man kör en film i PAL som igentligen är gjord för NTSC så ser man små ryck då och då, det är för att vid konventeringen till PAL så plockas det bort bildrutor (tror att det var var 26:e bildruta som plockas bort).
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
- Citat
- Flag
Comment
-
-
fan niszhe!! skulle ju PRECIS skriva den där sidan
så kommer du där å svarar innan mig :/respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
- Citat
- Flag
Comment
-
NTSC spelar med 30 bilder (29.97) i sek eller fps och PAL med 25 bilder i sekunden. Därför hackar NTSC i PAL system. Den måste hoppa över ca 5 bilder i sekunden. Men upplösningen är densamma pga olika faktorer, seOriginal inlägg av Merlin.sweNTSC har fler fps. När man kör en film i PAL som igentligen är gjord för NTSC så ser man små ryck då och då, det är för att vid konventeringen till PAL så plockas det bort bildrutor (tror att det var var 26:e bildruta som plockas bort).
Hoppas detta svar var tillfredsställande.Original inlägg av http://hankfiles.pcvsconsole.com/answer.php?file=424NTSC (National Television Standards Committee)
525 horizontal lines of resolution
30 frames per second (60 interlaced)
15750 horizontal lines per second
PAL (Phase Alternating Line)
625 horizontal lines of resolution
25 frames per second (50 interlaced)
15625 horizontal lines per second
As one can see, PAL has more lines of resolution per frame, but NTSC displays more frames per second. The resulting lines per second are similar.
P.S. Skulle GRYYYYMT gärna vilja ha PS2 och/eller Gamecube emus till Xboxen iaf så jag slipper modda min PS2a. D.S.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det står inte att det är samma upplösning, det står att det är samma antal linjer per sekund...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
mm det står detDet står inte att det är samma upplösning, det står att det är samma antal linjer per sekund...
det kommer nog aldrig att komma.... och OM det kommer....... så kommer man ha typ 2fps....? max... nää till xbox2 (om nu den har HDD å så då.....) så kommer det nog komma PS2/GameCube emulator........P.S. Skulle GRYYYYMT gärna vilja ha PS2 och/eller Gamecube emus till Xboxen iaf så jag slipper modda min PS2a. D.S.respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
- Citat
- Flag
Comment

Comment