Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Villka emulatorer fungerar bäst

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

någon som vet om det är någon PS2 eller Gamecube emu på gång till xboxen?

Comment

bompa86: nej å troligen kommer det inte komma någon heller.... finns ju knappt en dator som klarar av att emulera dom 2 konsolerna så xboxen kommer knappast ens kunna starta spelen......
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
        bompa86: nej å troligen kommer det inte komma någon heller.... finns ju knappt en dator som klarar av att emulera dom 2 konsolerna så xboxen kommer knappast ens kunna starta spelen......
        Japp, så är det. Och vi ska inte ens börja nämna att boxen bara har 64 mb ram....
        Nån som har nåt tips på hur jag kan få PCSXBOX att funka, den hänger sig på loading och det är många som har samma problem som jag... Nån som har nåt tips? Nån föreslog att jag skulle ställa klockan förut, vilket jag har gjort
        * Xbox V1.1
        * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
        * 160 GB Samsung HD
        * 10 000+ Roms
        * 70+ XBOXspel

Comment

Sry för dubbelpost, ska bara tipsa om vad jag använder:

SNES -
          Snes9x-x funkar JÄTTEBRA.
          xSnes9x spelar musiken långsamt ifall man itne kör i NTSC

* Xbox V1.1
          * 160 GB Samsung HD
          * 10 000+ Roms
          * 70+ XBOXspel

Comment

Original inlägg av Cerber0s
            Sry för dubbelpost, ska bara tipsa om vad jag använder:

SNES -
            Snes9x-x funkar JÄTTEBRA.
            xSnes9x spelar musiken långsamt ifall man itne kör i NTSC

Är väl alltid så att spel blir "snabbare" i NTSC, iom fler uppdateringar / sekund, därav blir oxo musiken "snabbare"... (långsammare i PAL)

kanske är helt ute å cyklar, men har verkligen för mig att det är så

Comment

Original inlägg av Worfen
              Är väl alltid så att spel blir "snabbare" i NTSC, iom fler uppdateringar / sekund, därav blir oxo musiken "snabbare"... (långsammare i PAL)

kanske är helt ute å cyklar, men har verkligen för mig att det är så
              Jo för mig också... Beror det på att NTSC har färre bildpunkter på skärmen måntro?
              * Xbox V1.1
              * 160 GB Samsung HD
              * 10 000+ Roms
              * 70+ XBOXspel

Comment

NTSC har fler fps. När man kör en film i PAL som igentligen är gjord för NTSC så ser man små ryck då och då, det är för att vid konventeringen till PAL så plockas det bort bildrutor (tror att det var var 26:e bildruta som plockas bort).
                OBS! Ovan har jag hört, så om det är helt fel så skäll inte på mig!
                Ver 1.4 <> SmartXX v2
                LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                IR-Mod<>XBMC

Comment

Original inlägg av Merlin.swe
                  NTSC har fler fps. När man kör en film i PAL som igentligen är gjord för NTSC så ser man små ryck då och då, det är för att vid konventeringen till PAL så plockas det bort bildrutor (tror att det var var 26:e bildruta som plockas bort).
                  kul! Har en film som hackar när jag kör i XBMP (Mission to mars) ska prova att köra den i NTSC
                  * Xbox V1.1
                  * 160 GB Samsung HD
                  * 10 000+ Roms
                  * 70+ XBOXspel

Comment

Finns det någon kompatibilitetslista på vilka spel som funkar?
                    Annars bör nån göra en.

edit: Jag menar till n64
                    Last edited by xaixon; 2004-05-12, 19:37.

Comment

Original inlägg av Cerber0s
                      Jo för mig också... Beror det på att NTSC har färre bildpunkter på skärmen måntro?
                      Verkar ju logiskt.. den har färre rader att uppdatera, alltså kan den uppdatera skärmen oftare... ?

Comment

Original inlägg av xaixon
                        Finns det någon kompatibilitetslista på vilka spel som funkar?
                        Annars bör nån göra en.

edit: Jag menar till n64
                        Här finns en bra lista på vilka spel som fungerar i Surreal64 (gissar att det är den emulatorn du menar): länk

Comment

fan niszhe!! skulle ju PRECIS skriva den där sidan
                          så kommer du där å svarar innan mig :/
                          respekt

Comment

Original inlägg av Merlin.swe
                            NTSC spelar med 30 bilder (29.97) i sek eller fps och PAL med 25 bilder i sekunden. Därför hackar NTSC i PAL system. Den måste hoppa över ca 5 bilder i sekunden. Men upplösningen är densamma pga olika faktorer, se
                            Original inlägg av http://hankfiles.pcvsconsole.com/answer.php?file=424
                            NTSC (National Television Standards Committee)
                            525 horizontal lines of resolution
                            30 frames per second (60 interlaced)
                            15750 horizontal lines per second
                            PAL (Phase Alternating Line)
                            625 horizontal lines of resolution
                            25 frames per second (50 interlaced)
                            15625 horizontal lines per second
                            As one can see, PAL has more lines of resolution per frame, but NTSC displays more frames per second. The resulting lines per second are similar.
                            Hoppas detta svar var tillfredsställande.

P.S. Skulle GRYYYYMT gärna vilja ha PS2 och/eller Gamecube emus till Xboxen iaf så jag slipper modda min PS2a. D.S.

Comment

Det står inte att det är samma upplösning, det står att det är samma antal linjer per sekund...
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det står inte att det är samma upplösning, det står att det är samma antal linjer per sekund...
                                mm det står det

P.S. Skulle GRYYYYMT gärna vilja ha PS2 och/eller Gamecube emus till Xboxen iaf så jag slipper modda min PS2a. D.S.
                                det kommer nog aldrig att komma.... och OM det kommer....... så kommer man ha typ 2fps....? max... nää till xbox2 (om nu den har HDD å så då.....) så kommer det nog komma PS2/GameCube emulator........
                                respekt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X