Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gör Avalaunch till din standard Dashboard!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gör Avalaunch till din standard Dashboard!

Har du tröttnat på Evolution-X och de problem som följer med den dashboarden? Inga problem, det finns ett alternativt som är MYCKET trevligt redan nu, och blir bara trevligare för varje release. Nämligen Avalaunch.

Senaste versionen av Avalaunch är 0.47.1 och kan hämtas på de "vanliga" ställena, antingen kanalen #xbins på IRC-nätet efnet. Eller via Direct Connect eller Kazaa.

Jag rekommenderar även att du tar hem AVAXml som är ett program du kör i PC'n för att skapa eller editera Avalaunch config fil. Programmet är ganska självförklarande och lätt att använda.

När du väl har skapat din config fil för Avalaunch är det dags att göra om den till din standard dashboard på boxen.

När du packar upp avalaunch på din dator får du en katalog som heter Avalunch0471 som resultat, och innehållet i denna skall efter lite modifikationer flyttas över till Xboxen.

Börja med att kopiera över din nyligen skapade avalunch.xml fil till katalogen och ersätt standardfilen med dina inställningar.

Steg två är att ansluta med en ftp klient till xboxen och "gömma undan" din nuvarande dashboard. Som i de flesta fall heter evoxdash.xbe

Det enda du behöver göra är att döpa om filen evoxdash.xbe till exempelvis evox.xbe (OBS! STARTA INTE OM DIN BOX NÄR DU GJORT DETTA. FÖR DÅ HAR DU INGEN DASHBOARD!!!!)

Gå sedan in i katalogen som du packade upp Avalunch i så ser du att det finns en fil där som heter default.xbe, döp bara om den till evoxdash.xbe och ftp'a över de två filerna plus mediakatalogen till c: partitionen på din box och starta om din box.

Nu skall du ha Avalunch som default dashboard varje gång du startar boxen.

Skulle du hitta någon konstig inställning i Avalaunch, gå antingen in i inställningar direkt i dashboarden eller editer avalaunch.xml med Avaxml och sedan ftp över den editerade filen till boxen.

Lycka till!

Hur lägger man in en sträng som EJECT DVD släden som den gör i NeXgen?
    kan det funka i EvoXdash/Avalunch?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det finns open-tray.xbe och close-tray.xbe (dom heter inte exakt så tror jag iofs...) att hämta i xbins, sedan är det ju bara att ropa på dom från valfri dashboardmeny...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

någon som vet vad user och password är i avalunch....byte som Slite skrev men kan inte ftp:a efter det
        XBox: v1.1
        Dvd: Samsung
        Modchip: Matrix
        Bios: EvolutionX M7
        Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
        Dashboard: EvolutionX 3921

Comment

För mig är det xbox/xbox som vanligt i alla fall...

Comment

Originally posted by Schlbuditz
            För mig är det xbox/xbox som vanligt i alla fall...
            det var fel av mej...missade lite i xml filen...nu funkar det
            XBox: v1.1
            Dvd: Samsung
            Modchip: Matrix
            Bios: EvolutionX M7
            Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
            Dashboard: EvolutionX 3921

Comment

skriver som vanligt:
              ska nog testa när ja har tid/ork ..
              vi "ungdomar" är så strässade i dagens samhälle. .

Comment

gillar inte Avalunch tillräckligt för att ha de så ..

Comment

Vad är fördelen med Avalaunch gentemot evoX? Ge mig några skäl att byta.

Comment

Det kommer nya uppdateringar till avalaunch hela tiden. Det har inte hänt något med evo-x på flera månader.

Bättre ftp server med stöd för passive mode, inbyggd filemanager m.m.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by MartinB
                      Vad är fördelen med Avalaunch gentemot evoX? Ge mig några skäl att byta.
                      Finns 100 skäl...

Men varför inte testa själv, antingen lägger du in avalaunch som en vanlig applikation och kan kolla hur den ser ut osv.

Eller så lägger du in den som en dashboard och testar i några dagar det tar ju typ 30 sekunder och byta dashboard om man vet vad man gör.

Comment

...och nu 101 skäl eftersom team avalaunch släppt version 0.47.2 med ännu fler finesser.

Comment

avalaunch

Hur startar man brända spel i avalaunch??

Hur flashar man bios i avalaunch??

Comment

Har oxså problem med ftpn. Kommer in och ser allt men verkar sakna rättigheter att kopiera in nya filer :-/

Comment

Avalaunch stöder INTE HD över 137GB, det gör den senaste EvoXdashen.
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X