Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spela upp film i 480p, 720p och 1080p.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spela upp film i 480p, 720p och 1080p.

Tjenare!

Gillar du attt titta på dvd film högupplöst på din plasma TV?
    Tycker du inte XBMC håller måttet när det gäller kompabiltet av filmer och dvd menyer?

Då har jag lösningen till dig.
    Dashboarden avalaunch har en grymt bra inbyggd dvd spelare i sig.
    Men om du som jag inte vill ha just avalaunch som dash utan tex använder UnleashX istället så är det bara ställa in i settings menyn under "autostart" att du vill använda avalaunch som dvd spelare och vipps så öpnnas avalaunch istället för tex XBMC.

Det går även att konfigera XboxMediaCenter.xml så att även den använder avalaunch som default spelare.

<!-- Fill in path+filename of external DVD player !-->
    <!-- if empty, XBMC will play any DVD's by itself !-->
    <!-- Ex: "<dvdplayer>C:\xboxdash.xbe</dvdplayer>" !-->
    <!-- (Note! XBMC does not yet support DVD-menus!) !-->
    <dvdplayer>F:\avalaunch\default.xbe</dvdplayer>
    Om det är någon som kanske vet hur man länkar direkt till spelaren i avalaunch istället för till själva dasboarden så skriv det gärna här.

Orkar xboxen spela upp hd-kvalite? Har testat att se lite trailers i HD-kvalite men det går ju segare än boo. Är det annat om man har klippet på en dvd skiva istället?

Comment

720P kan du köra(med rätt codec) i XBMC 1080P är inte ens att tänka på med 733mhz cpu
      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

kan ni köra äkta 720P HD på xbox utan problem?

Comment

DVD-rippar och digitalbilder i HDTV ?

Hej!

Undrar följande. Om man skaffar HDTV-pack och gör alla nödvändiga inställningar så att man kan spela i 720p som exempel. Kommer XBOX:en då att visa allt i denna upplösning, t.ex digitalbilder DVD-rippar m.m ?

Kör idag via dator och VGA och det blir kanon men vill gärna köra allt via XBOX istället och undrar mao om HDTV-anpassning innebär att allt material skalas upp och blir det lika bra eller bättre som VGA från dator ?

Tacksam för hjälp.....

Comment

Vad är det för Codec som jag behöver för 720p filmer?

Comment

Allt jag ser på i XBMC går i 720P iaf. Bara att kryssa i någon inställning om att all video skall spelas upp i samma upplösning som menyerna visas i samt ställa in xbmc att köra 720P

Ser på divx, "HR" releaser, dvd images m.m.

Har inte gjort något speciellt med "codecs" utan kör en helt standard "t3ch" release
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Som någon skrev i en annan tråd nyss så fungerar dock inte ÄKTA 720P divx releaser, då hackar bilden. "HR" releaser fungerar dock bra som sagt. Även om man undrar varför man släpper gammal skåpmat som knight rider i HR när bilden ändå är sämre än "vanlig" divx :-)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vad är HR releaser?

Comment

Original inlägg av Krissttoffer Visa Inlägg
                    Vad är HR releaser?
                    Hight resolution

Comment

Tack för svaret, hade visserligen redan lyckats reda ut det. Men de funkar extremt bra på boxen.

Comment

Kan man alltså INTE se på 720p-releaser som man laddat ner???

Comment

Original inlägg av cwald Visa Inlägg
                          Kan man alltså INTE se på 720p-releaser som man laddat ner???
                          De jag provat har bilden hackat fram på.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            De jag provat har bilden hackat fram på.
                            För mig startar inte ens filmen =/

Comment

Går det att överklocka boxen för att klara 720p ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X