Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installations guide av Gentoox Linux Home

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tack för en grym guide,,, sjukt lätt o fixa in gentoox o det funkar riktigt bra... enda problemet är att jag måste ha tag i en usb hona så man kan löda en kabel :/

tack igen
    AS

Comment

Original inlägg av lennis
      Tack för en grym guide,,, sjukt lätt o fixa in gentoox o det funkar riktigt bra... enda problemet är att jag måste ha tag i en usb hona så man kan löda en kabel :/

tack igen
      Varsågod!

Comment

Original inlägg av nidas
        Varsågod!
        Men jag har ett problem har byggt en såndär usb kabel nu. Och har ett logitech internet navigator keyboard som jag vill testa. men det funkar inte när jag pluggar in det. Jag har testat med en mus med en mx 300, och sen kört dmesg eller vad det var så man såg status för usb,, då stod det; usb id(typ 11 olika om jag byter tgb mot mus ) is not claimed by any active driver.

Vad är det jag missat?
        AS

Comment

Tyckte att Gentoox va sjukt ostabilt

åkte ut efter några dagar

Comment

varför kan jag inte komma in i linux. knappen börjar lysa 3 olika färger och den vill ha en skiva sen startar den om

Comment

<uppdaterad>

Comment

Nu när jag har installerat Linux och fått igång det så är upplöningen fel. Ca:2cm runt hela skärmen är borta. Hur fixar man det?
                ** kringgått *** filtret **

Comment

Om du har en ver 1.6 xbox går det inte att fixa. Du kan se anledningen här: http://www.xbox-linux.org/wiki/Version_1.6_Warning
                  Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Comment

Hmm Men kan det fungera att installera en annan verson av Gentoox? eller kanske het enkelt ta en annan vetson av linux t.ex. x-dsl ?

Comment

Prova att köra med annan voc och hoc i xbvset.
                      Kommer inte ihåg om det är ett mindre värde eller ett större som gör skärmen mindre...

Comment

Original inlägg av nidas
                        Prova att köra med annan voc och hoc i xbvset.
                        Kommer inte ihåg om det är ett mindre värde eller ett större som gör skärmen mindre...
                        Vad menar du med voc och hoc i xbvset Hur ändrar man in xbvset ?

Comment

Som root skriver du xbvset och följer anvisningarna.

Comment

Ok har gjort det man fick välja component eller HDTV Och jag valde component sedan frågade dom 640x480 var det enda alternativet. Sedan startade boxen om och det såg likadant ut. :/

Stog på nån sida att jag skulle använda kommandot fbset -i och skriva lite siffror som passade min tv. Vad är det då?

Comment

Inte en aning men kolla in:
                              http://forums.shallax.com/

Comment

Den enda lösning jag har sett, är att använda virtual desktop. xbvset fungerar ej, det har jag prövat. Jag tror inte fbset fungerar. Nidas hur väl kan du gentoox? http://forums.shallax.com/viewtopic....irtual+desktop här står det hur man gör, jag är dock ingen höjdare på linux, så jag kan inte guida mer.
                                Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X