Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Tack för en grym guide,,, sjukt lätt o fixa in gentoox o det funkar riktigt bra... enda problemet är att jag måste ha tag i en usb hona så man kan löda en kabel :/
Tack för en grym guide,,, sjukt lätt o fixa in gentoox o det funkar riktigt bra... enda problemet är att jag måste ha tag i en usb hona så man kan löda en kabel :/
Men jag har ett problem har byggt en såndär usb kabel nu. Och har ett logitech internet navigator keyboard som jag vill testa. men det funkar inte när jag pluggar in det. Jag har testat med en mus med en mx 300, och sen kört dmesg eller vad det var så man såg status för usb,, då stod det; usb id(typ 11 olika om jag byter tgb mot mus ) is not claimed by any active driver.
Ok har gjort det man fick välja component eller HDTV Och jag valde component sedan frågade dom 640x480 var det enda alternativet. Sedan startade boxen om och det såg likadant ut. :/
Stog på nån sida att jag skulle använda kommandot fbset -i och skriva lite siffror som passade min tv. Vad är det då?
Den enda lösning jag har sett, är att använda virtual desktop. xbvset fungerar ej, det har jag prövat. Jag tror inte fbset fungerar. Nidas hur väl kan du gentoox? http://forums.shallax.com/viewtopic....irtual+desktop här står det hur man gör, jag är dock ingen höjdare på linux, så jag kan inte guida mer.
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Comment