hade ett executer chip i min xbox men tyckte inte det fungerade så bra så jag tog ur det chippet nu går det inte att starta boxen blinkar grönt och rött och försöker starta 3 ggr sen händer det inget mer jag jann lägga in evolution x på hd vad ska jag göra går det att återställa xboxen till original igen
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
xbox problem rött grönt
Collapse
X
-
Du får säkert en felkod på tv:n också som talar om att hårddisken inte är låst eller att ms dashboard inte är korrekt signerad pga de ändringar du gjorde när du installerade evo-x.
Du måste montera chipet igen och låsa hårddisken / återställa xboxdash.xbe till original.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
d0 skadades vid löddning, går att fixa genom att flasha ner orginalbios+4977 på ett X2 LITE el PRO chip där du kan välja mellan orginalbios & X2 4977 bios.Last edited by pege63; 2003-09-22, 09:33."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
OM du tar bort chipet så startar xboxen upp med ORGINAL biosen & allt funkar som det skall, OM nu inga filer i rooten på C:\ har skadats el skrivits över. Du kan kolla genom att stänga av ditt externa chip (om du har en med switch dvs)
En polare hade samma problem som du beskriver allt var OKi utom just d0 punkten som hade skadats vid löddningen, men jag fixade det med att flasha in ett dubbelbios på hans x2 lite chip.Last edited by pege63; 2003-09-23, 09:30."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Vet ej, men du kan ju sätta in ett X2LITE & ha en dubbelbios på som består av orginalbios+X24977 tex, så har jag det & då switchar du mellan dem med switchen på panelen som följer med iaf på X2LITE/PRO 2.1 & 2.2."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Den är till för on/off läget, men om du skadade den uppe på MK eller på undersidan så har du en punkt under prova lödda där ett försök bara. Min polares lödd punkt på undersidan åkte med löddkolven, men jag löddade på ett x2.2 lite chip med dubbelbios så nu funkar den som orginalet, men om man bara har 4977 bios & stänger av extern chipet går den inte igång, samma fel som du har.Last edited by pege63; 2003-09-25, 12:21."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Måste nog ha mest problem med min box här känns det som.
Har nu samma problem som spenne.
Det funkar efter ett tag att få igång boxen, men står den lite så får man hålla på ett tag innan den går igång.
Pege63, hur menar du med att man ska flasha med ett dubbelbios...?
har ett executer2 lite...Min mor var en god vän till min far
Box 1.1, x2l, 120gb...
- Citat
- Flag
Comment
-
Dubbelbios menar jag att man lägger ihop ett orginalbios/X24977 som ett bios.
Det gör man i command (dos) med följande text (detta ex är med 256k):
copy /b xboxorg_4817_256k.bin + xboxorg_4817_256k.bin + X2_4977_Blue_256k.bin + X2_4977_Blue_256k.bin superbios-1024k.bin
Sen kan du switcha mella dom i switchpanelen som följer med X2 2.1/2.2 LITE/PROLast edited by pege63; 2003-10-01, 15:51."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment

Comment