Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur kollar man vilken DVD spelare man har i Xboxen?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vart har du hittat campability chart?
    Vill oxå se

Comment

Det var på memorex hemsida, iuförsej för deras skivor, men endå, sök på google eller nåt för man kan ju inte skriva länkar här =/
      Cheers
      //Larscha

X-bit
      IND-Bios.5003
      250 gb hd
      Thomson DVD

Comment

Philipsen finns dessutom i 2 versioner, kommer inte ihåg modellbeteckningen just nu på den gamla men den nya har modellbeteckningen:VAD6035/21 och dom jag har testat har läst cd-r/cd-rw och dvd+r mycket bra,men dvd-r har i stort sett inte funkat alls, har ej testat dvd-rw ännu.
        Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Original inlägg av Droopy
          Philipsen finns dessutom i 2 versioner, kommer inte ihåg modellbeteckningen just nu på den gamla men den nya har modellbeteckningen:VAD6035/21 och dom jag har testat har läst cd-r/cd-rw och dvd+r mycket bra,men dvd-r har i stort sett inte funkat alls, har ej testat dvd-rw ännu.
          Har du den nyaste philips?Kan du använda eject pin om tex strömmen gått & du måste ta ut skivan ur släden.Det kan inte jag.Min har plåt där det brukar sitta en släd knapp.Störigt men sant.Vad heter din model?
          Om jag tar ut DVD:n ur xboxen & kollar undersidan av DVD.n så har den en stor avlång bula i plåten.
          Last edited by Nijo; 2004-01-29, 03:32.

Comment

min thomson har klarar CD-R och CD-RW från vad som helst...allt ja prövat har funkat...
            too bad man...

Comment

Diskussioner om vilka media som fungerar, hur man bränner skivor osv hänvisas till backup/patchar avdelningen. Där finns "sticky" trådar för varje dvd-läsare.

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=70
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

gå in i settings -> config magic
                OBS - om du ändrar någon inställning kan xboxen låsa sig och inte vilja starta!!!!!!!!

där inne står all information du någonsim vill veta om din box.

Comment

Vilka skivor passar till Philips.

Jag har just gjort den dystra upptäckten att jag har en philips spelar i xboxen. Vad som fungerar och inte verkar vara ganska olika från xbox tilll xbox även då de har samma typ av DVD-spelare.

Jag skulle ändå vilja veta vad folk har för erfarenhet av Philips spelaren vilka DVD och CDRW fungerar.

Tack på förhand

Comment

Original inlägg av mumindahl
                    Jag har just gjort den dystra upptäckten att jag har en philips spelar i xboxen. Vad som fungerar och inte verkar vara ganska olika från xbox tilll xbox även då de har samma typ av DVD-spelare.

Jag skulle ändå vilja veta vad folk har för erfarenhet av Philips spelaren vilka DVD och CDRW fungerar.

Tack på förhand
                    Testa dig fram, det är enda vettiga sättet.
                    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Original inlägg av Droopy
                      Testa dig fram, det är enda vettiga sättet.
                      Tack :-(.

Jag antog det men hoppas att man kunde sparat några tior på att inte köpa skivor som absolut inte fungerar.

Men ändå...

Comment

Har då en philips som läser alla cd-rw skivor men bara vivastar cd-r .. sen har jag prövat många som inte funkat.. Sen har jag lyckats få en dvd-rw skiva att funka ibland men dvd+r har jag inte fått att funka..

Comment

Har en 1.6 med samsungspelare och ska nu byta ut hårddisken mot en större, har superdisk 3.7 rc8-LITE bränd på en platinum cd-r 700MB med 32x speed, men stötte på ett smärre problem. Min xbox vägrar läsa skivan! den verkar faktiskt överhuvud taget inte klara av cd-r, dvd-r gick fint, men inte brända cd. Provade samma superdisc på en polares xbox som också har samsung, och där var det inga problem... Finns det något hopp för mig att byta hårddisk?

Comment

Original inlägg av Fisky
                            Har en 1.6 med samsungspelare och ska nu byta ut hårddisken mot en större, har superdisk 3.7 rc8-LITE bränd på en platinum cd-r 700MB med 32x speed, men stötte på ett smärre problem. Min xbox vägrar läsa skivan! den verkar faktiskt överhuvud taget inte klara av cd-r, dvd-r gick fint, men inte brända cd. Provade samma superdisc på en polares xbox som också har samsung, och där var det inga problem... Finns det något hopp för mig att byta hårddisk?
                            Skulle gärna vilja veta MFD på den boxen.

Comment

Prova med memorex cd-r, cd-rw
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

om du vill använda lite så är det stört chans för lycka med cd-rw
                                Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X