Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur kollar man vilken DVD spelare man har i Xboxen?
Philipsen finns dessutom i 2 versioner, kommer inte ihåg modellbeteckningen just nu på den gamla men den nya har modellbeteckningen:VAD6035/21 och dom jag har testat har läst cd-r/cd-rw och dvd+r mycket bra,men dvd-r har i stort sett inte funkat alls, har ej testat dvd-rw ännu.
Använd SÖKFunktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.
Philipsen finns dessutom i 2 versioner, kommer inte ihåg modellbeteckningen just nu på den gamla men den nya har modellbeteckningen:VAD6035/21 och dom jag har testat har läst cd-r/cd-rw och dvd+r mycket bra,men dvd-r har i stort sett inte funkat alls, har ej testat dvd-rw ännu.
Har du den nyaste philips?Kan du använda eject pin om tex strömmen gått & du måste ta ut skivan ur släden.Det kan inte jag.Min har plåt där det brukar sitta en släd knapp.Störigt men sant.Vad heter din model?
Om jag tar ut DVD:n ur xboxen & kollar undersidan av DVD.n så har den en stor avlång bula i plåten.
Diskussioner om vilka media som fungerar, hur man bränner skivor osv hänvisas till backup/patchar avdelningen. Där finns "sticky" trådar för varje dvd-läsare.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har just gjort den dystra upptäckten att jag har en philips spelar i xboxen. Vad som fungerar och inte verkar vara ganska olika från xbox tilll xbox även då de har samma typ av DVD-spelare.
Jag skulle ändå vilja veta vad folk har för erfarenhet av Philips spelaren vilka DVD och CDRW fungerar.
Jag har just gjort den dystra upptäckten att jag har en philips spelar i xboxen. Vad som fungerar och inte verkar vara ganska olika från xbox tilll xbox även då de har samma typ av DVD-spelare.
Jag skulle ändå vilja veta vad folk har för erfarenhet av Philips spelaren vilka DVD och CDRW fungerar.
Tack på förhand
Testa dig fram, det är enda vettiga sättet.
Använd SÖKFunktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.
Har då en philips som läser alla cd-rw skivor men bara vivastar cd-r .. sen har jag prövat många som inte funkat.. Sen har jag lyckats få en dvd-rw skiva att funka ibland men dvd+r har jag inte fått att funka..
Har en 1.6 med samsungspelare och ska nu byta ut hårddisken mot en större, har superdisk 3.7 rc8-LITE bränd på en platinum cd-r 700MB med 32x speed, men stötte på ett smärre problem. Min xbox vägrar läsa skivan! den verkar faktiskt överhuvud taget inte klara av cd-r, dvd-r gick fint, men inte brända cd. Provade samma superdisc på en polares xbox som också har samsung, och där var det inga problem... Finns det något hopp för mig att byta hårddisk?
Har en 1.6 med samsungspelare och ska nu byta ut hårddisken mot en större, har superdisk 3.7 rc8-LITE bränd på en platinum cd-r 700MB med 32x speed, men stötte på ett smärre problem. Min xbox vägrar läsa skivan! den verkar faktiskt överhuvud taget inte klara av cd-r, dvd-r gick fint, men inte brända cd. Provade samma superdisc på en polares xbox som också har samsung, och där var det inga problem... Finns det något hopp för mig att byta hårddisk?
Skulle gärna vilja veta MFD på den boxen.
Comment