Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Starta din xbox, stoppa i SUPERDISC skivan som nämndes i början på denna guide.
I huvudmenyn väljer du "www.psxcare.com" och sedan "Install Evo-X (SMALL Drive)". Om du har bytt ut hårddisken till en större ska du istället välja "Install Evo-X (LARGE Drive)".
Nu installeras det nya "operativsystemet".
När det är klart kan du ta ut skivan och starta om xboxen.
Klart!
Du får själv leka med mjukvarudelen =) Make sticky?
Välj menyn WWW.PSXCARE.com, sedan väljer man Format C-E-F sedan efter det så väljer man Install Evox Small/Large.
Okej har läst igenom allt här nu. Men det är en sak jag inte förstår. Om du installerar bioset på chippet, kan man då för över saker via flash fxp till sin data. Eller måste man köra superdisc på den gamla hårddsiken först? Jag har tänkt att köpa ett xbit chip i veckan men är det idé att köpa en större hårddsik på en gång?
Måste du föra över filer till datan från den gamla hårddsiken och sedan föra tillbaka dem till den nya för att xboxen ska fungera korrekt?
Måste man formatera den nya hårddisken som du köper i datan först eller räcker det att köra superdisc på den med en gång???
blir jätteglad om nån kan svara på mina frågor, skulle hjälpa otroligt....!
Okej, en fråga bara gäller den här guiden och det för alla xbox-versioner. Vart kan man se exakt vilken version jag har??
Xbit-chips e vadå? Alla som heter just det, har den ngn speciell funktion. Tänkte fixa ett SmartXX har det det som ett X-bit har?
Comment