Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

>>> Allt du behöver veta om att modda din xbox!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av eriksson
    Starta din xbox, stoppa i SUPERDISC skivan som nämndes i början på denna guide.

I huvudmenyn väljer du "www.psxcare.com" och sedan "Install Evo-X (SMALL Drive)". Om du har bytt ut hårddisken till en större ska du istället välja "Install Evo-X (LARGE Drive)".

Nu installeras det nya "operativsystemet".
    När det är klart kan du ta ut skivan och starta om xboxen.

Klart!
    Du får själv leka med mjukvarudelen =)
    Make sticky?
    Välj menyn WWW.PSXCARE.com, sedan väljer man Format C-E-F sedan efter det så väljer man Install Evox Small/Large.

Mvh
    Granqvist

Comment

Nu har jag stött på en ny grej...vad är EEPROM och vad används det till?

Comment

Hej var hittar jag superdisc 3.7rc8 någonstans jag har letat lite men hittar inte datta.mvh janne

Comment

Sorry det ska vara detta i slutet.janne

Comment

Janne. s har du kollat DC?

Comment

vad är dc janne.s

Comment

Direct connect .

Comment

Kan nån säga hur man lägger in en ny tråd, ja har letat å letat men hittar inte hur man läger in nytt inlägg...
                  //Mange

Comment

Ställ dig på det forum du vill lägga tråden i men gå inte in och titta uppe till höger
                    där har du new topic.

Comment

Hej.

Jag är mycket ny inom X-Box världen. Men kan någon ge en bra länk till där man kan köpa Chippet som guiden handlar om?

Och är detta chip bra? Jag menar så de går att lira brända spel å se dvd me detta chip?

Mvh Jimboo

Comment

men du såg väll alla länkar om chippet.... en till internetshoppen där det fanns.... och en till deras ogfficiella hemsida.....

Comment

Okej har läst igenom allt här nu. Men det är en sak jag inte förstår. Om du installerar bioset på chippet, kan man då för över saker via flash fxp till sin data. Eller måste man köra superdisc på den gamla hårddsiken först? Jag har tänkt att köpa ett xbit chip i veckan men är det idé att köpa en större hårddsik på en gång?
                          Måste du föra över filer till datan från den gamla hårddsiken och sedan föra tillbaka dem till den nya för att xboxen ska fungera korrekt?
                          Måste man formatera den nya hårddisken som du köper i datan först eller räcker det att köra superdisc på den med en gång???

blir jätteglad om nån kan svara på mina frågor, skulle hjälpa otroligt....!
                          HEJA DIF!!!

Comment

men sööööök lite...... det finns en guide här och en med billder på www.xbox-scene.com

Comment

Okej, en fråga bara gäller den här guiden och det för alla xbox-versioner. Vart kan man se exakt vilken version jag har??
                              Xbit-chips e vadå? Alla som heter just det, har den ngn speciell funktion. Tänkte fixa ett SmartXX har det det som ett X-bit har?

Comment

Någon som vet vars man hittar ISO Craxtion. Jag har letat på DC, men hittar inget. Kanske finns någon sida man kan dra ner från?

- Orphtek

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X