Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crystal Limited Edition + chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Crystal Limited Edition + chip?

Hej!

Jag har aldrig haft xbox förut, men nu har jag beställt en Crystal Limited Edition (pga ett schysst pris för konsoll + två controller s). Jag vill chippa den och en polare köpte nyss ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b Multi-X chip till sin "vanliga" box, och det funkade fint. Satt och funderade på att köpa ett likadant, men nu läser jag att det kanske krävs andra saker för att få det att fungera.

Så frågan är: Vågar jag beställa det här chippet redan nu (vill ju ha det när boxen kommer) eller ska jag vänta? Hoppas någon har lite förslag.

//Maynard

Om du har ett focus videochip i boxen du får så fungerar det utan problem. Har du det nya videochippet (kommer inte ihåg vad det heter) så måste du vänta på ett nytt bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Om du har ett focus videochip i boxen du får så fungerar det utan problem. Har du det nya videochippet (kommer inte ihåg vad det heter) så måste du vänta på ett nytt bios.
      Så då kan jag alltså beställa ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b ändå, och OM videochippet är nyare, vänta på en ny bios och köra den på chippet?

Comment

...nu blev kristallkulan så där suddig igen...men en box med focus är iaf inga problem.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi. Har ni fått in Kristallversionen av XBox?

Pris med SmartXX?

Eller är det bättre att fixa boxen på egen hand och sedan lämna in för moddning?

Comment

Original inlägg av qualze
            Hansi. Har ni fått in Kristallversionen av XBox?

Pris med SmartXX?

Eller är det bättre att fixa boxen på egen hand och sedan lämna in för moddning?
            Exakt vad jag undrade med, men Qualze hann före med 15 minuter

Comment

Dom är på väg in, sedan får vi se om dom vi får går att chippa eller inte. Priset blir c:a 200:- mer än den vanliga.

Comment

Någon som vet hur många det kommer att släppas ?
                Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Original inlägg av Droopy
                  Någon som vet hur många det kommer att släppas ?
                  Tillräckligt skulle jag gissa på...

Comment

Original inlägg av Maynard
                    Så då kan jag alltså beställa ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b ändå, och OM videochippet är nyare, vänta på en ny bios och köra den på chippet?
                    De flesta, mer eller midre alla de europeiska Crystal Limited Edition, verkar ha focus videochip. Om så är fallet funkar X-Ecuter 2 Lite version 2.3b prima.

Det finns ingen aktuell bios-verison som stödjer det nya Xcalibur viodechippet som tydligen ska sitta i en del.

De lanceras ju idag (...när affärerna öppnar). Mitt tips är att köpa en, kika in genom sidan på den och kolla vad det är för chip (titta på bilder av moderkortet så hajar du vart du ska kolla). Om det mot förmodan skulle vara ett Xcalibur så lämna tillbaka den då, du har ju bytesrätt sålänge du inte skruvat upp den. Jag skulle iaf vänta med att löda in chip innan det fanns aktuell bios-version, eftersom cromwellbioset som ligger på X-Ecuter 2 Lite version 2.3b stödjer inte det Xcalibur och skulle därför inte ge någon bild.

Rätta mig om jag har fel. Dags att sussa, om 12 timmar bär det av för att hämta det förbokade exemplaret är den nya plastburken

Xbox-scene har annars en bra tråd om Crystal Limited Edition:

http://forums.xbox-scene.com/index.p...=183657&st=165
                    Last edited by kdid; 2004-03-19, 16:03.

Comment

Är det samma prestanda på alla XBoxar, v1.0-v1.5 och Crystal?
                      Ver 1.4 <> SmartXX v2
                      LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                      IR-Mod<>XBMC

Comment

Ja XBOX 2 kommer 06 är det sagt då har det en IBM CPU & ATI GPU
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Man ser inte videochippet utan att öppna den, även om skalet är genomskinligt så är det en inkapsling av metall innanför skalet.

Vi fick in crystal boxar igår, med FOCUS chip. Vi säljer dessa boxar till samma pris som de svarta. Skillnaden är att crystal boxen kommer med två handkontroller men inga spel, de svarta boxarna med en handkontroll och två spel.

Comment

Då är det bara att hoppas att den jag hämtar ut i eftermiddag också kommer med det chippet.

Comment

Original inlägg av pege63
                              Ja XBOX 2 kommer 06 är det sagt då har det en IBM CPU & ATI GPU
                              Har IBM börjat tillverka CPU:er? Vet du något om prestandan på de kommande XBox:arna?
                              Ver 1.4 <> SmartXX v2
                              LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                              IR-Mod<>XBMC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X