Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crystal Limited Edition + chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Power PC har ju funnits ett tag nu...om du inte visste det så har IBM byggt datorer sedan innan du visste vad en dator var för något :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hör och häpna ...det satt ingen Xcalibur i min heller

Comment

Min Crystal-Box är tillverkad 2004-02-02, så då borde det väl nästan vara Focus eller vad tror ni? (har inte skruvat upp den pga eventuell bytesrätt) Är det någon skillnad på att sätta fast ett chip på crystalboxen? Andra lödpunkter eller så?

Comment

Det är ingen skillnad.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hur vet jag om de sitter Xcalibur eller Focus i min nya crystal Xbox, UTAN att öppna den, snälla hjälp mig nån.

Comment

Original inlägg av Maynard
              Min Crystal-Box är tillverkad 2004-02-02, så då borde det väl nästan vara Focus eller vad tror ni? (har inte skruvat upp den pga eventuell bytesrätt) Är det någon skillnad på att sätta fast ett chip på crystalboxen? Andra lödpunkter eller så?
              Min har samma tillverkningsdatum och har ett focus

Comment

Original inlägg av Ashcan
                hur vet jag om de sitter Xcalibur eller Focus i min nya crystal Xbox, UTAN att öppna den, snälla hjälp mig nån.
                Jämför serienummer samt tillverklningsdatum med någon annan förslagsvis.

Comment

tillverknings datumet e 2004-02-02 och mitt serienummer e 2011712 40605, nu när ni vet detta, kan ni kolla upp vad ni har och om eran Crystal har Focus eller Xcalibur.
                  Tack så mycket alla ni som hjälper.

Comment

snacka just med Xbox support linje, och dom sa att ALLA komponenter e EXAKT samma i dom nya crystal som de vanliga maskinerna, de e bara höljet som skiljer, men jag vet inte om jag kan lita på dom asså, så snälla kan någon svara på mitt förra inlägg.
                    Tack

Comment

Så med detta sagt så är det alltså ok att beställa en Crystal LE xbox från psxcare med SmartXX mod?

Comment

Vad är det för version på Chrystal boxen?

1.4 eller 1.5? eller är det en ännu tidigare variant?

Comment

jag har snackat med Xbox support och dom säger att den e EXAKT samma som den vanliga bara att de e annat skal på den, med andra ord en 1.5, men de sägs även att de ska sitta ett nytt chip i den som kan va lite strul med att chippa för ett de inte finns nått BIOS till den, men Xbox support säger att de inte sitter NÅGOT nytt i denna maskinen. så jag vet inte vad jag ska tro, själv sitter jag med en hemma nu, men vet inte om jag ska ha kvar den eller inte, värdelös om man inte kan chippa.

Comment

Original inlägg av Kyuz
                            Så med detta sagt så är det alltså ok att beställa en Crystal LE xbox från psxcare med SmartXX mod?

Javisst, vi har redan sålt flera stycken med SmartXX och 160GB disk. Just nu kan jag erbjuda 160GB 7200rpm till samma pris som 160GB 5400rpm eftersom jag inte fick tag på 5400rpm denna vecka.

Comment

jag har snackat med Xbox support och dom säger att den e EXAKT samma som den vanliga bara att de e annat skal på den, med andra ord en 1.5, men de sägs även att de ska sitta ett nytt chip i den som kan va lite strul med att chippa för ett de inte finns nått BIOS till den, men Xbox support säger att de inte sitter NÅGOT nytt i denna maskinen. så jag vet inte vad jag ska tro, själv sitter jag med en hemma nu, men vet inte om jag ska ha kvar den eller inte, värdelös om man inte kan chippa.

Tror du att den du pratar med när du ringer xbox support har minsta kolla på de olika versionerna, videochip osv? För en normal xbox kund är det ingen som helst skillnad mellan olika xbox, det spelar ingen roll vilket videochip osv som sitter på moderkortet.

Prova att ställa frågan "Är det Focus eller Connexant videochip" eller "Är det ST eller AMD flashminne" så förstår du vad jag menar.

Comment

tillverknings datumet e 2004-02-02 och mitt serienummer e 2011712 40605, nu när ni vet detta, kan ni kolla upp vad ni har och om eran Crystal har Focus eller Xcalibur.
                                Tack så mycket alla ni som hjälper.
                                Min har samma tillverkningsdatum samt produktionsställe och har ettt focus.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X