Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig hastighet på Nätverk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dålig hastighet på Nätverk

Hej är det någon som kan säga vad som kan vara fel.. j
    ag kommer inte upp i nogon snabba hastig het på mitt nätverk jag har 100Mb nätverk men jag kommer bara upp i en hastighet på 300-400 kb/s o..
    Har ställt in allt tycker jag..
    jag har fast ip på både datan o Xboxen o ip192.168.0.1 på datan o 192.168.0.3 på Xboxen.. vad kan vara fel??
    Jag kör genom en switsh o har testat tvistad kabel oxå men med samma resultat..
    BigSam

Detta tips finns under Guider.. prova det :
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10713

Comment

Hej nu har testat detta o det funkar inte för mig jag måste kanske instalera om min dator o se om det är detta.. det ser ut som om det är en låsning på någe vis för han går inte över 400kbytes/s Tack för ditt snabba svar synd att det inte funkade
      BigSam

Comment

Kolla vad du har för "Duplex" på din PC.
        Under egenskaper på nätverkskortet i enhetshanteraren så kan du ställa detta värde. Som standard står det på "Automatisk" men prova inställningarna "Full duplex" och "Halv duplex", hjälper ibland om man har dålig hastighet på nätet!
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
        IR-Mod<>XBMC

Comment

Original inlägg av Merlin.swe
          Kolla vad du har för "Duplex" på din PC.
          Under egenskaper på nätverkskortet i enhetshanteraren så kan du ställa detta värde. Som standard står det på "Automatisk" men prova inställningarna "Full duplex" och "Halv duplex", hjälper ibland om man har dålig hastighet på nätet!
          Har också problem... Har bara 10 bmit kort i datorn, men problemet ligger i att IBLAND kommer jag upp i 7-800, vilket är normalt antar jag. Men ibland segar den på 3-400... Cant get it
          * Xbox V1.1
          * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
          * 160 GB Samsung HD
          * 10 000+ Roms
          * 70+ XBOXspel

Comment

jag hade samma problem men när jag la in spelet på E: istället för F: så gick de fort

Comment

Testa använd servern i xbmc istället för den inbyggda för jag läste att det är nån bugg i den. Jag hade en hastighet på 300-400kb/s tills testade servern i xbox media center då gick den upp till 7-8mb/s . Jag har version 2004-03-09 av xbmc.

Testa och se om det funkar .

Comment

Hej!

Till F-partitionen på originaldisken går det inte fortare än ca 450kb/s med EvoX. Så är det bara! Sen om det är FTP i Evo-X som är kass skall jag låta någon annan avgöra.

Byter du till en annan hårddisk kommer man normalt upp i 6-8GB/s istället till F-partitionen.

Så jag tror inte ni löser det hur mycket ni än konfigurerar om nätverket, eller installerar om Windows.

//Odin

Comment

Har du orginaldisken i boxen?

Comment

Original inlägg av rikkarden
                    Har du orginaldisken i boxen?
                    Jag har det ja
                    * Xbox V1.1
                    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                    * 160 GB Samsung HD
                    * 10 000+ Roms
                    * 70+ XBOXspel

Comment

Prova att köra med Flash FXP alternativt om ni ska packa över spel så funkar Xfer skitbra.

Jonten

Comment

Hade också sunkig fart som bara den med orginaldisken. Sen bytte jag å då hände det grejer.

Finns kanske massa andra tips, men jag tror de enda som verkligen hjälper är att byta hårddisk.

Comment

koppla upp min box mot datan för första gången idag, med föga förväntningar med tanke på hur det gått för dom flesta i början. Men döm av min förvåning .... 10500kb/s! Det räcker till mig *ler*
                          Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

Original inlägg av LiNiC
                            koppla upp min box mot datan för första gången idag, med föga förväntningar med tanke på hur det gått för dom flesta i början. Men döm av min förvåning .... 10500kb/s! Det räcker till mig *ler*
                            Låter väldigt snabbt! Så du för över ett spel på 1Gb på ca en och en halv minut?!?
                            Ver 1.4 <> SmartXX v2
                            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                            IR-Mod<>XBMC

Comment

ungefär. =P~
                              Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X