Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig hastighet på Nätverk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

jag får faan upp den i ~12000kb nästan till min xbox =) tycker jag är bra
    Xbox v.1.3 med Xecuter 2.2lite, 120Gig Ibm Disk och Jäkla massa spel och Säkert 10000 Roms

Comment

Original inlägg av lillalex
      jag får faan upp den i ~12000kb nästan till min xbox =) tycker jag är bra
      Låter lite omöjligt då max hastighet borde vara runt 10.500 kb.. eftersom det sitter ett 100 Mbit kort i Boxen

Comment

beror ju på om FTP programvaran visar hastigheten i Kbytes/s eller Kbit/s

100 Mbit/s ~ 10.000 Kbytes/s ~ 100.000 Kbit/s

Sedan är det väldigt sällan man lyckas komma upp i reella 100Mbit..

Comment

enligt ethernetstandarden (CSDMA/CS) så är ju det omöjligt. ju snabbare det går destå fler krockar...

Comment

Kör man full duplex mellan enbart två enheter så blir det inga krockar.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Maxhastigheten borde vara 100*1024/8 = 12800kBytes/s. Dock kommer man sällan över c:a 95% utav maxhastigheten. Så 12000kBytes/s är fullt möjligt för nätverket.

edit: själv kommer jag upp i ~8000kBytes/s med en sunkig biltema-switch imellan.
              Last edited by psychocowboy; 2004-04-26, 14:23.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X