Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lödfritt Chip!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lödfritt Chip!

Tjena!
    Har nyss införskaffat mig en Xbox och är sugen på att "chippa" det.
    Har läst i psxcare tråd om dom olika chippen och kommit fram till att X-bit chippen har dom prylarna jag är ute efter.
    Eftersom min budget är lite tajt skulle jag helst sköta installationen själv.
    Men jag har dåliga erfarenheter av att löda själv (pajade mitt PS2), så ett lödfritt passar mig nog bäst

Min fråga då: Hur bra är egentligen dom här lödfria chippen?

Har pratat med vissa som varmt rekommenderar dom medans andra skarpt avråder mig. Polaren som har haft mest problem med glappande kontakter och dylikt har iofs ett chip med några år på nacken. Dom har kanske blivit bättre med åren?

Någon med bra koll på detta kanske kan säga om X-bit chippen är ett bra köp eller inte.

bara skit lossnar titt som tätt sattsa på ngt annat
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag kan inte se någon som helst anledning att skaffa ett x-bit chip, bara ett dyrt chip utan några som helst finesser! Och som redan nämts, lödfritt är skrot. Det kostar inte många kronor extra och få ett chip inlött med tanke på den extra slant de lödfria kostar.

Comment

Har ett x-bit chippet tycker jag är utmärkt plus att det är lätt att installera om man inte löder det, dock så lossnar det väldigt ofta om man inte är varsam.

Comment

har lödfritt xbit fungerar skitbra aldrig lossnat...gäller bara va lite försiktig

Comment

Jag har oxå en xbit och sen fungerar perfekt......... än så länge.......sen om den skulle inte få nån kontakt...då kan man löda den....

Comment

har också x-bit

köpt när det kom, har aldrig lossnat.
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Ja, det beror ju inte bara på chippet om det lossnar eller inte, man hör ju även på bilradion om folk som tappar sina hjul på bilen så här i hjulbytartider....
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

mitt x-b.i.t sitter då kvar än så länge,, tycker det är ett kanom chip om mana jämför med tex alladin,, så är det bra om man inte kan löda

Comment

tycker det är ett kanom chip om mana jämför med tex alladin

ömm vad exakt är det som e så bra med xbit??????
                    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                    http://945gl.no-ip.org
                    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Alla chip är bra.......men fråga är om du vill löda den eller inte......

Comment

att man inte behöver löda så klart!,, då lägger jag gärna ut 300kr extra på ett lödfritt och installerar själv istället för ett som kostar 200kr plus installation på 500kr..

Comment

om du skruvar dit det och kollar så allt funkar så lägg lite smältlim på ena kanten så sitter det bra sen...

Comment

Inget lim det expanderar när det blir varmt, det gjorde man i mitten av 90 talet med IDE kablar men blev snabbt klokare när det slutade att funka
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

själv kör jag SmartXX och är väldigt nöjd med det. Mitt tips är att köpa ett SmartXX o sedan göra en Pinheader installation, fick ingen pinheader med själv eftersom "pacman" som hansi beskrev honom var sjuk , så jag lödde chippet direkt på moderkortet och även det funkade super och vad jag förstått så ska pinheader installationen vara busenkel. Tänk på att ha ett smalt huvud på kolven när du löder d0 bara, att köra en groving då är inget jag rekomdenderar, det enda som faktiskt strulade under min instalation.
                              Last edited by Sleggh; 2004-05-05, 16:37.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X