Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lödfritt Chip!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Den alternativa d0:an på undersidan tyckte jag var enklare att löda. Till skillnad från den på översidan så är den fylld med lödtenn, så jag förtennade sladden och la den emot d0:an och sen var det bara att trycka till lite med lödkolven så fastnade den direkt!

Har också ett SmartXX, fungerar kannonbra och så är det lättanvänt för noobs som mig!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Comment

Min 8 åriga dotter klarar av att montera smartxx/xenium med pinheader + undersidans d0....
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

dd

hej allihopa! Om man låter psxcare chipar den får man garanti (tror jag) och microsofts går bort. Men om det sedan blir ett "garanti-fel" i xboxen som itte har något med chippet att göra utan ett sådant som normalt microsoft skulle återgällda fixar psx det då elr e det bara garanti på själva chippet? För om man får garanti på hela boxen så lägger man ju lätt ut 500 spänn till psx istället för att göra det själv..

ps. Ber om ursäkt till Hansi för att jag inte tänkte mig för på ett inlägg ...

ds.

Comment

Vi tar inte över MS garantin, vår garanti gäller bara chippet och chippets montering. Vill du ha full garanti så köp en färdig xbox av oss.

Men det är mycket liten risk att du råkar ut för problem med xboxen, dom är mycket mer stabila än PS2.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men det är mycket liten risk att du råkar ut för problem med xboxen
            svårt att tro att det är microsoft som har gjort den
            Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
            respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
            Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
            http://945gl.no-ip.org
            #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
              svårt att tro att det är microsoft som har gjort den

Hehe det kan man säga, inget annat dem tillverkat funkar ju alltför bra!
              Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
              * 2 Xbox V1.3 / V1.4
              * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Original inlägg av Merlin.swe
                Den alternativa d0:an på undersidan tyckte jag var enklare att löda. Till skillnad från den på översidan så är den fylld med lödtenn, så jag förtennade sladden och la den emot d0:an och sen var det bara att trycka till lite med lödkolven så fastnade den direkt!

Har också ett SmartXX, fungerar kannonbra och så är det lättanvänt för noobs som mig!
                Hade ingen aning om att det fanns tenn i den undre, hade underlättat, man lär sig visst nåt nytt varje dag

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X