Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX Crystal Edition...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBOX Crystal Edition...

Hej!
    Någon som vet om det är skillnad på en xbox crystal eller "vanlig (tex. den med topspin o pgr2)" ? De är inte svårare att chippa osv väl? Funderar nämligen på att köpa en crystal eftersom jag hellre vill ha två kontroller än de medföljande spelen till den svarta...

Och förresten; de xboxar man köper idag har väl inga problem med cd-läsaren som man hörde om de gamla versionerna, att de inte kunde spela cdr osv.?
    Last edited by jeanmarc; 2004-05-28, 18:29.

tror inte det är nånting som skilljer dem
    det är phillips dvd i båda två
    vet inte om det är olika versioner på dem...

sen är båda 1.4 så där är det samma sak också

Comment

"vanliga" boxar finns i 7 versioner (1.0-1.6), men 1.5 är mycket ovanlig (de flesta som tror att de har en 1.5 har oftast en 1.4) och 1.6 är helt ny, väldigt ovanlig och inte speciellt kompatibel än. utifrån ser alla likadana ut, det är bara moderkorten, strömkablar, fläktar och lite annat som skiljer åt innuti. alla crystal är version 1.4, vilket är den version du antagligen kommer få om du köper en ny "vanlig" box idag.

sen finns det 3 olika DVD spelare du kan få med, Thomson, Philips och Samsung. Samsungen är den som sägs kunna läsa flest format, Philipsen är ganska lik och Thomsonen är den som har dåligast rykte. alla crystal har Philips, vilket är helt okej. ingen av spelarna kan spela ALLT ändå, men Philips och Samsung är avsevärt bättre än Thomson. (Thomson används inte/knappt i nytillverkade boxar)
      Last edited by natno; 2004-05-31, 20:08.

Comment

Ursäkta att jag lägger mig i men "Thomson" om jag får be...
        Välkommen hem till min enkla boning

Comment

hehe, jag har nog spelat lite för myckjet pangpang spel på sistone. Thompson är ju ett maskingevär

Comment

Mafia: City of Lost Heaven
            Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
            respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
            Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
            http://945gl.no-ip.org
            #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Det sägs att nya philips eventuellt kommande DVD spelare, Enbart läser orginal DVD skivor.

Någon som vet om det är bekräftat nånstans samt en källa, som kan bekräfta detta rykte ?
              Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
              * 2 Xbox V1.3 / V1.4
              * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Spelar väl igentligen ingen roll vad man har för DVD. Sedan jag chipade min XBox för några månader sedan har jag inte använt DVD:n en endaste gång, det är bara FTP som gäller!
                Ver 1.4 <> SmartXX v2
                LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                IR-Mod<>XBMC

Comment

Ja, det är ju sant! Men det blir ju så att DVD-Backup's etc. inte fungerar.

Även Superdisc och en rad andra nödvändiga tillbehörs/verktygs skivor försvinner, vilket vore synd!
                  Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
                  * 2 Xbox V1.3 / V1.4
                  * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

hm d har du juh rätt i.... hur fan ska man då kunna byta HDD å så utan superdisc ?
                    respekt

Comment

Original inlägg av Lucif3r
                      hm d har du juh rätt i.... hur fan ska man då kunna byta HDD å så utan superdisc ?
                      Norton Ghost kanske!? Man får sätta den nya disken i PC:n och klona in en image fil med Ghost... har inte testat men det borde fungera.
                      Ver 1.4 <> SmartXX v2
                      LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                      IR-Mod<>XBMC

Comment

ja det finns andra sätt. formatering och allt sånt kan man göra på datan med lite program och kunskap (eller en guide kanske?). superdisc gör bara alla dom grejerna med ett knapptryck.

Comment

men orka ?? hehe..... WE WANT SD! WE WANT SD!!
                          respekt

Comment

Jag köpte en crystal för några veckor sedan och satte in ett xecuter 2.3b lite+ chip (givetvis köpt hos psxcare ) och det fungerar mycket bra. Nu har jag ca 35 blå dioder som ska in nånstans i boxen, har redan satt in två i varje handkontroll (mkt snyggt)
                            Köp en crystal, det är värt pengarna

Comment

lite bilder kanske........ ?
                              respekt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X