Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka skivor är bäst?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka skivor är bäst?

Jag har en NEC 2500 och jag kommer snart ha ett Alladin Live och jag tror det sitter en thomson-läsare i xboxen, kan vara en philips...vad rekommenderas? ska ju givetvis vara dvd-skivor

Alla skivor med RITEK-dye fungerar nog bra.

Comment

RITEK-dye, vad är det?

Comment

vilka rekommenderas av dessa?...Platinum, Princo, SW och Verbatim, alla är DVD+r utom Princo som är DVD-r

Comment

Kolla in discatonce.se, där finns det lite skivor att välja emellan.

Comment

Är Memorex ett bra märke som sällan krånglar? och vad är bäst + eller -?

Comment

memorex dvd-r är vad jag använder (har stor hårddisk nu, men använde )
              Funkar utmärkt på samtliga xboxläsare som jag provat (alla 3 modellerna, finns dock new och old osv så jag kan itne garantera att det funkar på allas)
              * Xbox V1.1
              * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
              * 160 GB Samsung HD
              * 10 000+ Roms
              * 70+ XBOXspel

Comment

är det nån större skillnad igentligen på + och -?

Comment

Jag har en Philips i min box, och i den funkar åtminstonde Memorex, Bulkpaq, Princo och Bulkdvd. Alla är DVD-R.
                  Har inte testat fler modeller.

Alla brända i 4x förutom Bulkpaq som bara vill brännas i 2x av någon anledning.

Comment

det biligaste stället av alla på dvd-r och cd-r är det finns 5kr dvd-r det funkar att bräna spel och dvdfilmer hur bra som helst på dom
                    ********.com
                    discatonse.se det är för dom som vill betala extra prutt skatt
                    jag är

på discatonse.se
                    Last edited by EmilHesslow; 2004-07-04, 23:32.
                    signatur jag är cool och smart.
                    Powered by http://iptest.telia.se/

Comment

Original inlägg av Zoidberg
                      är det nån större skillnad igentligen på + och -?
                      om jag kommer ihåg rätt är + bättre för video och - för data (du kan ju förstås bränna video på minus och vice versa) Memorex DVD+RW funkar för övrigt INTE på min, så bara för att ett memorexmärke funkar betyder det inte att alla gör det...
                      * Xbox V1.1
                      * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                      * 160 GB Samsung HD
                      * 10 000+ Roms
                      * 70+ XBOXspel

Comment

det funkar att bräna spel och dvdfilmer hur bra som helst på dom
                        det är väll inte säkert......... beror juh helt på vilken DVD spelare man har i xboxen........
                        Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                        respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                        Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                        http://945gl.no-ip.org
                        #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Har hört att Verbatim DVD-r ska vara ett mycke bra val...vad tror ni om det?

Comment

Har en V1.0 box med thompson läsare, funkar kanon med Datawrite skivor & Verbatim DVD-R, har en NEC ND1300A & bränner med. Har även haft lyckat resultat med more, sony, maxell, TDK (många skivor har det blivit )

Comment

Tror jag sattsar på Verbatim, vad tror ni om dom Här ? dom kostar 117kr och då ligger det så jag slipper frakt...är det bra pris?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X