Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GPU utan fläkt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

om man arbetar på ett företag så vet man att det inte går att beställa in ett berg med delar som man sedan får sitta och knåpa ihop till datorer, därför beställer man x antal burkar från ett företag t ex dell.

sen när man ska ta reservdelar från utrangerade burkar så får man lov att kämpa med en del problem.

anledningen till att det är så jobbigt att mecka med såna burkar är för övrigt pga att företaget som säljer burkarna ska ta hand om servicen själva och ej vill att ngn petar i burkarna

jo ja vet men som privatperson så skulle ja aldrig köpa en märkesdator..... men precis som du säger så har dom juh gjort allt "speciellt" bara för att man ska köpa delar ifrån dom (svindyrt för det mästa).....
    men det finns juh företag som anställer folk för att bygga ihopp datorer till företag.... dvs inte märkesdatorer... men men....... som sagt.... aldrig att ja skulle köpa en märkesdator som privatperson... det är för dyrt....
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
      men vem fan e så dum att köpa märkes datorer?!?!?! (ok du då )
      värre skit får man juh leta efter......
      som en polare till mig... ja skulle hjälpa han att flytta över allt från en dell låda (märkes dator) till en vanlig ATX låda......
      MODERKORTET passade inte i den nya lådan!!!!!
      å sen va CPUn FASSTKLISTRAD på kyl flänsen...........

å jag hatar märkes datorer som ni kanske förstår
      Har aldrig sagt att JAG äger en IBM, bara att jag skruvar i dem (mitt jobb).
      Märkes datorer köps väl mest av företag då dessa har krav på tillgänglighet av reservdelar under garanti tiden(3år) samt på support o service. Köper man en byggdator av "Kalles data" så är det inte säkert att det finns kvar när datorn går sönder o man vill ha den fixad på garanti.

Angående din polares Dell så kan jag slå vad om att kylflänsen sitter fast med samma gägga som IBM använder i sina maskiner, så flänsen går nog att ta bort om man värmer upp den ordentligt.
      Ver 1.4 <> SmartXX v2
      LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
      IR-Mod<>XBMC

Comment

Har aldrig sagt att JAG äger en IBM, bara att jag skruvar i dem (mitt jobb).
        Märkes datorer köps väl mest av företag då dessa har krav på tillgänglighet av reservdelar under garanti tiden(3år) samt på support o service. Köper man en byggdator av "Kalles data" så är det inte säkert att det finns kvar när datorn går sönder o man vill ha den fixad på garanti.
        läs mitt förra inlägg......

Angående din polares Dell så kan jag slå vad om att kylflänsen sitter fast med samma gägga som IBM använder i sina maskiner, så flänsen går nog att ta bort om man värmer upp den ordentligt.
        jo antagligen.... jag fick bort den iaf... tog en tapetkniv å stack emmelan å då lossnade den.... å ja den funkar fortfarande
        Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
        respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
        Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
        http://945gl.no-ip.org
        #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X