Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med optiskt ljud?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med optiskt ljud?

Jag köpte en billig kabel till min xbox med utgång för digitalt ljud... Ljudet fungerar bra när jag lyssnar på musik osv.. Men jag känner endå att någonting är fel. Alternativet analog/digital i xbmc går inte att komma åt....
    I MS DASH finns alternativen Mono, Stereo och Dolby Sorround.. Är det allting som ska finnas eller "brukar" det finnas fler alternativ på ljudfronten när man har en "riktigt" kabel...

Tacksam för svar om jag måste investera i en ny kabel eller om allting är i sin ordning...

***Har en release från 040821***
    Last edited by Hardlight; 2004-08-30, 02:55.

ställ in på dolby sorround
    Xbox 360 Resident Evil Red!
    Xbox Live! Gamertag: Lunatico

Comment

Jo det har jag gjort men fortfarande samma i XBMC

Comment

Så e det med billigt skit hade du en riktig digitalkabel så hade du kommit åt den möjligheten i XBMC.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

tack för svaret...

Men varför finns då alternativet i MSDASH?

Comment

När det är en riktig kabel ska man kunna välja dolby digital i MSDASH, så förmodligen är det din kabel som inte är särskilt bra tyvärr...

Comment

Så vitt jag vet finns inget sätt för Xbox att "känna av" vilken typ av sladd/kvalitet. (Bara om sladd sitter i eller inte)

I MSDASH, under audio finns tre grupper med inställningar - Audio mode, Dolby Digital och DTS. Jag hade alla dessa tre val även när jag använde standardsladden. Välj Audio Mode = Dolby Surround och Dolby Digital = Enabled (och DTS = Enabled om ditt ljudsystem klarar detta). Sedan borde du kunna välja att aktivera Dolby Digital även i XBMC.

Comment

Jag har bara valet för att ställa in mono/stereo/dolby ingenting av det andra du nämnde. Kan jag ha en gammal version av MSDASH (från superdisc 3,7) och därför saknar det där alternativet?

Comment

Original inlägg av petruswang
                  Så vitt jag vet finns inget sätt för Xbox att "känna av" vilken typ av sladd/kvalitet. (Bara om sladd sitter i eller inte)

I MSDASH, under audio finns tre grupper med inställningar - Audio mode, Dolby Digital och DTS. Jag hade alla dessa tre val även när jag använde standardsladden. Välj Audio Mode = Dolby Surround och Dolby Digital = Enabled (och DTS = Enabled om ditt ljudsystem klarar detta). Sedan borde du kunna välja att aktivera Dolby Digital även i XBMC.

Jaså, så om du ändrar videomode på din xbox till NTSC, får du då upp möjligheten att ställa in 480P, 720P och 1080i? Även om du inte har en HD-pack? :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men brukar alternatviet för dolby i menyn där man ställer in mono,stereo osv finnas om man inte har rätt kabel?

Comment

Kan det vara att sladden är av märket Typhoon?
                      Hade själv det problemet och vet många andra som har haft samma problem.
                      Köpte sladdar av märket typhoon men fick reda på att deras kablar strular ofta.
                      bytte kablar till ett annat märke och vips fick alternativet i MSdash direkt, så har du Typhoon kablar så lämna tillbaka skitet, dom borde inte få säljas överhuvudtaget.

Comment

Original inlägg av Hardlight
                        Men brukar alternatviet för dolby i menyn där man ställer in mono,stereo osv finnas om man inte har rätt kabel?
                        nej och det var det hansi menade med sitt inlägg
                        Detta är min signatur

Comment

Jag kom precis hem med en typhoon sladd och fick exakt samma fel. Synd att man inte hann se den här tråden innan bara MSdashborad ville inte känna av att det fanns en optisk sladd inkoppplad. Så det är bara att gå tillbaka med den!

Så en stor varning för Typhoon kablar!!

Comment

Det är alltså ingen som fått det här att fungera. Sitter med en sån kabel här nu i förpakningen, men vågar inte ta upp den...

Comment

Vilka säljer dessa kablar?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X