Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox vs GameCube

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox vs GameCube

Hur mycket skiljer det i processorkraft, grafikkort osv mellan Xbox och GC . (Hade tänkt köpa GC först )
    This Rookie knows nothing, you know .

Vem bryr sig när det skiljer sig typ 10 spel till gamecube vs 200 spel till xbox...jag menar hur mycket Mario och Zelda orkar man med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Grrrrrrr...

Original inlägg av Hansi
      Vem bryr sig när det skiljer sig typ 10 spel till gamecube vs 200 spel till xbox...jag menar hur mycket Mario och Zelda orkar man med...
      Om det bara fanns 10 spel till GC skulle ingen veta vad GC vad, skulle inte ens existera.

Comment

Sådana här diskussioner är både löjliga och tämligen poänglösa. Var maskin har sina fördelar och nackdelar, oavsett om vi snackar spel, företagspolicy eller annat. I nuläget handlar det mesta om mjukvara snarare än hårdvara, och jag föredrar personligen en konsoll med 10 kalasbra spel än en med 200 halvknackiga. Som tur är finns det dock jättetrevliga spel till boxen, men detsamma gäller även Cube:n och PS2:an, eller hur?

Comment

rent hårdvarumässigt så e xboxen bättre....... men neobahamut har rätt man för tycka vad man vil..... sj föredrar jag xboxen.....

Comment

Ville bara veta... snyft snyft

Det skulle bara vara roligt att veta vad man hade förlorat om man köpte GC .

Comment

En chippad Xbox är ju så mycket mer än bara en spelmaskin...

Comment

Visst är den det, men då blir det ju också genast irrelevant att jämföra den rakt av med andra konsoller. Om man vill göra en jämförelse bör den onekligen utföras under jämlika förhållanden, vilket innebär att ett test mellan PS2, GC och XBOX bör restrikteras till maskinernas olika förmågor att behandla spelmjukvara. Inte får vi väl för oss att jämföra ett GBA mot en PS2, eller?

Comment

Sen var ju iofs frågan:
                  "Hur mycket skiljer det i processorkraft, grafikkort osv mellan Xbox och GC?"

Comment

Från början ja.. ^_^;

Comment

aha javisst ja, glömde att vi är i ett forum där det inte verkar finnas några moderatorer som kan hålla inläggen i tråden kopplade till första inläggets spörsmål..sorry..
                      Håller för övrigt med om att det känns ganska lamt att jämföra en xbox med en gamecube rakt av.

Comment

jag vet inte det exakta om processorn men jag har läst det nånstans..... googla det var där jag hitta det.....

Comment

Gamecube = bläää

Varför skulle man skapa en spelmaskin med så dålig prestandard, om den nu är så dålig. ?????
                          Last edited by Denno; 2004-11-16, 11:26.

Comment

Det tog inte lång tid att hitta. här står lite

http://www.nintendo-europe.com/NOE/e...gcn_topic2.jsp

Letade lite och såg att xbox en processor är 733MHz ''snabb''.
                            Last edited by Denno; 2004-11-23, 11:44.

Comment

Gamcubes GPU är ett ATI & XBOX är ett Geforce2 så Gamecubes är bättre på grafiksidan.
                              Man kan inte jämföra dom så för dom är bra på sitt unika sätt.
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X