Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död Xbox v1.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Död Xbox v1.4

Hej jag har en stendöd xbox v.1.4
    jag har försökt luska ut vad det kan vara, har bland annat bytt ut nätaggregatet och det gjorde ingen skillnad.

Boxen är köpt trasig av en kompis så jag vet inte vad som gjordes för att den skulle gå sönder men tydligen hade den uppfört sig mysko tidigare med bl.a. grafikproblem och hängningar, omstarter.

Jag kan inte se några synliga fel på varken komponenter eller lödningar.

HELP!

Testa att ta bort chippet. Löser det problemet var det ju antagligen Chip/bios problem, annars kan det ju vara produktionsfel. Vem vet?

Comment

Nja boxen är ej chippad... med lödningar menade jag fabrikslödningar.
      Kommit fram till att det måste vara moderkortet men vilken komponent är troligast?

Comment

Är den o-chippad så måste det vara något stördt seriöst fel. :S Testa att chippa och byt HD om det löser problemet. Annars tror jag att du får köpa en ny (med chip i.)

Comment

Kolla um transformatorn ger ström om inte fel på den, om det ger fel på MK
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Xboxen är död den ger inte ifrån sig ett ljud eller lyser med några signaler eller något alls.

Jag har ju som sagt bytt ut nätagget och trasformatorn sitter väll där eller?

Comment

vad kan det vara för komponenter på MK som är mest troligt att gå sönder och kan man byta dessa...
              det måste ju som sagt ha något med strömtillförseln att göra ??

Comment

Jag tippar någon transistor. Har en box med exakt samma fel, när jag får tid (hmm fick den för några månader sen så det kan ta tid =) ) ska jag kolla upp lite vad som är fel. Återkommer då.

Comment

låter finnemang det :-)

ska kolla lite själv på det också fick ett tips om att mäta "OK" spänningen överallt

Comment

Original inlägg av darklink
                    Xboxen är död den ger inte ifrån sig ett ljud eller lyser med några signaler eller något alls.

Jag har ju som sagt bytt ut nätagget och trasformatorn sitter väll där eller?
                    Ja men har du mätt om den får ström när du har i kabeln i kontakten?
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

vilka piggar ska ha ström när kablen är inpluggad men inte mer då?

Comment

när jag mäter på +5 och +12 i molexkontakten till hdn så får jag reaktion på multimetern
                        de power on och power ok ger nada

Comment

mäter du i den genomskinliga strömkontakten som ska ner i moderkortet ATX sockel?

Comment

jag har mätt både där och in mot hårddisken

Comment

jag får ta och uppdatera det där lite...
                              ps_on(vit) ger utslag men inte pok(blå)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X