Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pajjat softmoddad xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av XeoN_
    Nej du har rätt. Är du säker på att det bara är fel på hårddisken? Annars så har du nåt allvarligt fel på din Xbox.
    Jag vet vad jag har gjort för fel, jag försökte nämligen uppdatera dashboardet så den startade xbmc som default. Iochmed det så kopierade jag över filerna till c: men gjorde samtidigt någon tabbe. Detta resulterade i att boxen inte hittar ett dashboard som fungerar och därför skriver Error 21 varje gång jag startar den.

Så jag skulle bli jätteglad om jag kunde få kopiera över de säkerhetskopierade filerna som jag har på PCn till xboxens C:.

Kanske skulle det räcka med att jag lyckas mounta hårddisken på PCn, men går detta?

Comment

Formatera hårddisken och lägg sedan in dina filer i den igen. Kan du gå in i hårddisken när den är kopplad i datorn?

Comment

Annars är det lättare att köpa en ny hårddisk för 100:- och sedan skicka in Xboxen för chippning. Det är både stabilare och du får inte så många fel som med en softmoddad Xbox.

Comment

Ja jag skulle kunna formatera den om jag bara visste hur jag gör för att se den från PCn. Men är det verkligen lättare att göra en formatering på den än att bara lyckas mounta upp xboxens c: och kopiera över filerna?

Comment

Det är nog lättare att ta ut hårddisken och sedan koppla in den i datorn. Då kan du ta bort alla filer och sedan lägga in din säkerhetskopior.

Comment

Ja men jag har faktiskt tagit ur hårddisken ur xboxen, lagt den i PCn. Men det är omöjligt att upptäcka den från windows.

Comment

Jaha. Den fråga borde du ställa till Hansi eller nån som är mer advancerad i såna saker. Jag har aldrig försökt koppla in min Xbox hårddisk till datorn. Men sök här på Forumen. Du är säkert inte den enda som har haft Error 21.

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=8506 <--- Koppla in din hdd i datorn

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233 <--- Vad ditt felmedelande betyder
                  Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Nej error 21 vet jag vad det betyder. Det är mountningen som är problemet.

Ska jag tolka http://forum.psxcare.com/support/sho...6&page=2&pp=30 det som att det inte går att bara mounta en hårddisk som suttit i en softmoddad xbox direkt över på en pc. Detta för att den är låst och jag inte kan ta ut lösenordet?

Tackar för alla svar hittills.

Comment

Visst fan... Glömde att den aldrig varit upplåst. Som jag ser det får väl bara ta och köpa en ny hdd (jag har en om du vill ha), alt. vet jag inte om det går att fixa med din nuvarande hdd om du sätter i ett chip...

Comment

Original inlägg av rejjo
                        Visst fan... Glömde att den aldrig varit upplåst. Som jag ser det får väl bara ta och köpa en ny hdd (jag har en om du vill ha), alt. vet jag inte om det går att fixa med din nuvarande hdd om du sätter i ett chip...
                        Menar du att det kan vara så illa att inte ens med ett modchip kan jag få burken att fungera då jag förstört dashboardet? Det finns inget modchip som möjliggör exekveringen av brända cdskivor utan det att den behöver starta upp ett dashboard i bakgrunden? Isf skulle jag ju klara mig.

(Annars är jag intresserad av din hårddisk)

Comment

Du jag vet faktiskt inte, men det finns ju modchip som man bara installerar och så har de redan bios och grejjer inlagt, då räcker det alltså att du monterar chippet, sen kommer din xbox kunna läsa brända skivor, men jag vet inte om det går att boota på skivorna utan en fungerande dashboard...

Eftersom det numera är lag på att man inte får sälja sånna här modchip i sverige så kan det vara lite svårt att få tag på ett, men jag har importerat från utlandet (Aladdin XT), vet inte om det är aktuellt för dig... Var bor du?

Comment

Umeå. Är det klater att montera ett sådant för en person med bara lite lödvana? Jag kan läsa kopplingscheman men om lödpunkterna sitter för nära varandra tror jag itne att jag klarar av det.

Comment

Nja, jag tyckte det var ganska lätt första gången jag chippade en xbox (1.6) och då hade jag noll lödvana. Kolla vilken version du har först och främst, det kan du kolla här:

http://www.xbox-scene.com/versions.php

Sen kollar du vilket schema som hör till din version;

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19892

De där bilderna är till Duo-x2 chippet. Men det är ingen större skillnad mot de andra. Sen kanske du som sagt måste (rätta mig om jag har fel någon) ha ett chip som redan har ett bios inlagt. Jag vet inte om det går med vanliga chip med typ linux och flashbios inlagt, det får väl Hansi eller någon annan svara på. Men när du väl fått igång xboxen så att den kan läsa brända skivor så är det bara att bränna slayers så formaterar den hela hdd:n åt dig också kan du använda din xboxen hur mycket du vill sen!

Comment

Okej nu har jag informerat mig lite mer här. Det går med ett vanligt Duo-x2 också, eller smart xx, eller xecuter 3, ja du fattar. Montera ett chip så kommer den fungera fint sen! Om du har lite dålig ekonomi () så satsa på ett Duo-x2 eftersom det är ett bra budgetchip. Kolla lödschemat jag posta här ovan, sen har du här en guide på hur du flashar det;

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=24459

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X