Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är fel?

Jag har moddat boxen 1,6 smartxx lt chip och en 200gb hd, allt har funkat skit bra tills nu. Nu har jag probelm med att få igång xboxen, den börjar starta upp men sen startar den om och den håller på med det tills man rycker strömsladden. Ibland startar den och då verkar allt funka. Kan vara när jag försökte få till linux.. Vad kan vara fel? chipet, hdn?

Sen så undrar jag vad behöver finnas på c: om jag bara vill ha xbmc som dash? vill inte ha några program eller liknade bara spel,film,musik och xbmc? kan jag formatera c: och bara lägga in XboxMediaCenter.xml , default.xbe?

hej tror att du har ett glapp kolla länken den kan ge en ide

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

Blinkar Grönt/Rött:
      Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
      Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
      Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
      Den blinkar ju rött grönt, kan ett chip gå sönder bara så där? Har ju funkar super bra i ca 3v som jag haft det, jag hoppas det är ide kabeln. Har tyvärr inga grejer just nu för att kolla upp det =(

Comment

Får du någon bild? Isåfall, vilken felkod får du? (Uppe i vänstra hörnet).

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

låter som en kallödning tycker jag... Men gör som rejjo säger och kolla felkoden. Testa med en superdisc eller slayers också.....
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

den starta ju efter många försök, men bytte bios nu och nu verkar den starta som den ska. hade yoshi-m8-16 typ men nu la jag in M8 Bios_v1.6 och då försvan f:!!! eller den syns men den är tom, provade med M8plusBios_v1.6 samma sak, men den är inte formaterad, 80%används säger xboxen. men jag ser inget! och igrn verka oxå ha dött..

Comment

Ja IGR ligger inne i bioset, så du får patcha det med evtool (kolla downloads). Vilken dash har du? När du ändå pillar med bioset i evtool så kan du välja att partition 6 takes the rest...

Comment

ok, men nu har den börjat starta om igen.. men varför är alla mina filer borta från f:?? står typ 20gb av 180 ledigt, men mappen är ju tom.

Comment

Ser du inget via ftp:n heller?

Comment

Original inlägg av rejjo
                    Ser du inget via ftp:n heller?
                    nej! prvade med att lägga in något nytt, det såg jag via ftpn och xboxen

Comment

Vet inte vad som är fel faktiskt... De ligger inte på G då? :S

Comment

nej =( funderar på att formatera hela disken.. Måste jag använda superdisc/consoledisk för att lägga in saker från början? kan man inte bara pationera hdn och lägga in xbmc direkt?

Comment

Du kan väl isåfall formatera endast F, och sen lägga in alla program och grejjer via någon cd ja...

Comment

Du har en kallödning... Lämna in till Hansi så fixar gubbarna det... Så kan dom ju även ta en titt på hdd-problemen....
                            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                            Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

fick samma problem med f/part på polarn xbox och vi bytte till en anna xbox och chip
                              där syddes alla spel i avalunch men ej via ftp mitt förslag ftp över det du vill ha kvar och formatera om hela hd lycka till
                              Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
                              160 gb samaung lättare kan få hjälp
                              samsung dvd
                              x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X