Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felkod 05?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Felkod 05?

Hej.
    Har problem med min xbox.
    Får upp Felkod 05 (enl. detta forum: 5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.)

Vad är det för fel, den har alltid fungerat felfritt.
    Ni (psxcare) har chippat den med ett DUO-X2 åt mig för en tag sedan.

Jag har provat stänga av chippet genom att ändra en liten "switch" på det (jag tror att det är en on/off knapp): När switchen är på läget som den var tidigare (on?), så kommer det upp "felkod 05, call support" (typ), men när jag ändrar switchen (off?), så får jag upp en blå skärm där det står nått i stil med att jag ska sätta i "CD-ROM (hdb)"...
    Finns det någon skiva som jag kan sätta i?

Snälla hjälp mig. Finns det något som jag kan göra, eller tror ni att mitt chipp är trasigt?

PS: Jag kommer inte in på menyn, eller något, så jag kan inte köra CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken. DS.
    Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
    Verbatim DVD-r 16x
    Bränner alltid på 4x hastighet

Du måste låsa hdd först sen startar du xboxen med eject knappen, då är chippet avstängt så att säga.

Comment

Din felbeskr. tyder på att någon flashat en bank på chippet med ett originalbios. SKUMT!
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag flashade Linuxbios'et igår (enl. http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?t=24459), och då blev det samma sak där.. måste ju vara något fel på mitt chip??
        Tror jag flashade med typ X2_4980, är det dåligt, eller för gammalt? vart kan jag få tag på ett nyare? det där bioset var det enda jag hittade på x-b-o-x.net

Ska jag sätta in min HDD i en annan xbox och låsa den? borde det fungera då?
        Verbatim DVD-r 16x

Comment

Du kan inte låsa din HDD i en annan box, man låser disken till just den boxen man låser den med.
          Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Men hur kan jag göra då? Jag tycker att det verkar som om mitt chip har pajjat.

Kan inte någon ge mig ett bra tips på hur jag kan göra? Snälla Hjälp.
            Verbatim DVD-r 16x

Comment

Ingen som vet???
              Verbatim DVD-r 16x

Comment

Kom in med den, vi fixar den för 350:-
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Fixar ni den för 350:- om den nu skulle visa sig att ni måste byta chip oxå?
                  Verbatim DVD-r 16x

Comment

Ja, om vårt sigill inte är brutet och dina fel inte beror på mystiska problem med ditt moderkort...

Comment

Självklart är sigillet brytet om han ska kunna ändra på switchen på chippet.

Men hur ser det ut om du startar orginalt då? Väldigt skumt problem...
                      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Jo, jag har ju öppnat boxen för att försöka kolla lite lödningar, dock har jag inte kollat på undersidan...

Eftersom jag nu har öppnat boxen, vad kostar det då?
                        Verbatim DVD-r 16x

Comment

Troligen ingen skillnad på priset. Om det är chippet som är paj och vi av någon anledning gör bedömningen att någon pillat på det och orsakat skadan så kanske du får betala lite till.

Comment

Hej Hansi.
                            Hade tänkt besöka er butik och lämna in X-boxen. Hur lång tid behöver ni?
                            Jag kikar säkert förbi på en lördag.. Får jag tillbaka den samma dag?
                            Verbatim DVD-r 16x

Comment

Hansi? Får man tillbaka boxen samma dag om man kikar förbi en lördag runt 11-12 tiden?
                              Verbatim DVD-r 16x

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X