Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OpenXbox som inte går att flasha

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OpenXbox som inte går att flasha

Hej,

Sitter och har slitit mitt hår i två dagar nu.
    Har lött in mitt OpenBox chip (******** versionen)
    Alla lödningar är korrekta (trippel kollade). Xboxen startar som vanligt inga problem. Men när jag ska flasha biosen så får jag ingen kontakt. Sitter med en IBM thinkpad och försöker flasha (har även testat med en stationär).
    Är det någon som har haft liknande problem eller har något tips att komma med?

/jLM

Ursäkta att jag kommer med en okunnig fråga till dig mitt i din kris, men flashar man inte genom att enbart sätta in en bränd skiva med det nya bioset? Typ som man gör med en vanlig dator?

Antar att jag måste kolla upp det där lite mer...

Lycka till iaf, hoppas det går bra.

Comment

Man flashar inte genom att sätta in en skiva...

Jag vet inte vad som gäller riktigt när man ska flasha openxbox, men har du provat att ha xboxen både på och av, medans du flashar?
      Tror att strömförsörjningen är från xboxen, så troligtvis ska den vara på medans du flashar.
      Har du provat det och det inte funkar, då har jag ingen aning.

Comment

Hummm man flashar genom parallellporten och inte med en skiva och du ska ha på konsollen när du flashar. Har kollat i diverse forum och sett vissa tips om att prova en äldre version av flashprogget...

Comment

Har testa med xboxen på, paralellporten i alla modes, båda versionerna av programmet. Det enda som jag har att gå på nu är att chiphelvetet är pajj.

/jLM

Comment

Hej. Använder du BioXX Flasher? När du startar programmet (och innan du flashar) så ska du göra en "Blankcheck", vad säger programmet då? Om det inte kan "blankchecka" kortet får det ingen kontakt med det. Om det får kontakt testa med att kryssa för "enable compatibility mode". Överföringen till chippet sker långsammare då. Jag hade problem med att flasha mitt då jag inte hade det förkryssat men när jag har det funkar det klockrent.

/m.

Comment

Som sagt, har testat alla modes och kompatibel mode. version 1.2 och 1.3 av flasharprogrammet.

/jLM

Comment

Men vad säger den när du "Blankcheckar"?

/m.

Comment

Den säger 'check the connection and make sure you consol is turned on' typ.

/jLM

Comment

Då kan jag bara beklaga, det verkar onekligen som att chippet är trasigt.... Var köpte du ditt ifrån? Jag beställde från HongKong men paketet kom från Tyskland.

/m.

Comment

Honkong, men som du skrev, paketet kom från tyskland. Måste ju gratulera den som gjorde instruktions pdf:en, har aldrig sett sämre.

/jLM

Comment

Jag som beställde från Tyskland för att jag trodde att paketet skulle komma fram snabbare än från HongKong - frakten är dessutom dyrare från Tyskland - Lurad igen! Man ska hålla sig till PSX-care ;-) Hur lång tid fick ni vänta innan ni fick hem dem?

Comment

fick chippet 5 dagar efter att de släpp det. Förbeställde. Du måste ju ha det "gamla" chippet och inte det nya som har allt med i paketet.
                          Dom var snabba på att leverera när de väl släppte chippet. Men håller med dig, det blir PSX-care hedanefter ...

/jLM

Comment

Jag fick vänta ca. en vecka då jag beställde från HongKong. Jag fick den senaste versionen som alltså fungerar utmärkt. Som förut kan jag bara beklaga för att ditt inte fungerar.

/m.

Comment

VIKTIGT!!!

Jag hade smma problem...

Hade INTE aktiverat LPT1 porten.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X