Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använda orginal-hdd i PC'n?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ja visst finns det det men som kostar lika mycket som en HD inte länt att köpa till en PCI kort till en gammal dator innan 98-99 tycker jag, letar upp en HD på ******* typ 32 GB för en två hundra då istället
    FDISK kan man åxå göra med HD_kill som är ett vanlig start disk för win98 med HD_kill tillägg bara & du slipper göra ngt alls bara skriv hd_kill & allt försvinner & då menar jag allt.....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Nej nej jag pratar inte om extra kontroller kort tex promise finns mjukvara som fixar det....

Comment

Dom programen funkar dåligt om än sällan på äldre datorer, sen & andra sidan så är det chipsetet som bestämmer hur stora HD, minnen, osv, osv som stöds av just det moderkortet, det kan man aldrig kompensera med program. Har provat dom flesta sådana program när jag skulle klämma in en 40GB på min PC fr -97 det gick inte eftersom det chipsetet bara stöder HD upp till 32 GB, det gick att få igång HD men det visade sig att man bara kom åt 32 av dom 40 GB.
        Last edited by pege63; 2003-06-06, 11:29.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vad?

Förstår inte vad du menar?

Comment

Jag har provat fdisk givetvis, fanns en disk men den gick inte att komma åt.
            Provade med partitionmagic som hjälp mig förr men den ville inte ens starta med xbox-disken i.

Kansk eär den låst då, trots att ni på psxcare installerade min nya?

Hur som helst ska den här datorn användas till annat då en ny är i antågande så en extra 10gb duger gott åt min gamla klenod. Som för övrigt bara tar 17gb hårddisk.

Comment

lås upp den med config magic då rå sen kör du med den zipp filen jag skickat dig, det funkar i alla lägen menar har ju gjort så på mina 2 10GB HD & en 20GB HD som fanns i boxarna

Comment

Jag hade kört config... redan inatt om det inte betydde att jag var tvungen att ta väck psxcares garantiseals..

Comment

Med facit i näven kan jag säga att den var låst och nu återstår det bara till att fundera ut om det är värt garantin att få den upplåst..knappast va.

Comment

Originally posted by Johan4130
                    Med facit i näven kan jag säga att den var låst och nu återstår det bara till att fundera ut om det är värt garantin att få den upplåst..knappast va.
                    Är boxen köpt av oss, eller är den bara moddad av oss?

Vi brukar strunta i om garantisigillet är brutet på modifierade boxar om det bara är någon lödning som måste göras om, det är så vanligt att kunderna öppnar boxen för att byta hårddisk i efterhand.

Men är boxen köpt här så har du större anledning att låta sigillet sitta kvar då vi inte tar ansvaret för "mystiska fel" på boxen om det är brutet.

Är boxen bara flashad så har du ändå ingen egentlig garanti, det sitter ju inte något i den vi gjort som kan gå sönder.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Den är bara moddad hos er men jag tänkte nog bryta sigillet ändå, litar helt enkelt på att ni gjort ett bra jobb.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X