Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna på DVD-r

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna på DVD-r

Jag ska bränna ut ett spel på DVD-r men jag vet ej hu man gör. Nu när jag har sabbat 5 skivor för att testa så ber jag om hjälp. Jag har ftpat över spelet från xboxen där jag la in det från en orginalskiva. Jag gjorde det till en ISO och sen brännde d men boxen säger bara "unknown". Jag brännde av en DVD-film och den funkade perfekt, så det är inget fel på skivorna eller brännaren. Nu använder jag Nero6. Hur gör man för att det ska funka??

Det ska inte vara en vanlig ISO-fil utan det ska vara en xISO-fil. Det finns massor av olika program som fixar detta.

Comment

Originally posted by Fixxxer
      Det ska inte vara en vanlig ISO-fil utan det ska vara en xISO-fil. Det finns massor av olika program som fixar detta.
      Säg ett sånt program då?

Comment

Ledsen att jag inte var utförlig i mitt svar men jag satt inte vid min dator och kunde kolla.

Exempel på program som gör XISO-filer (de heter ändå *.ISO)

IsoMaker
        ISOX Creator
        XBoxISOTool

Vet ej om alla är rätt eftersom jag inte bränner ut spel jag redan har

Finns att ladda ner hos XBins

Comment

Ja gör de rätta isona men för guds skull glöm inte att ändra force xbox compatible i Nero så ska det funka.

Annars så använd dig av RecordnowMax och gör en UDF så funkar det felfritt mycket bättre än Nero!

Personligen använder jag aldrig Nero för att bränna spel!
          There can be only one......cameron

American Cyborg on TAFS/forums

Comment

Hur ändrar man force xbox compatible i nero 6 då?? Varför kan jag inte skapa en xISO va Kotor för? jag har försökt i både ISOmaker och XBOXISOTOOL men det funkar inte den startar den ej ens, vaffö nte??

Comment

Alltså du har iso filerna i original? eller är de packade med Winrar?
              Använd XISO för att pack upp filerna eller liknande apps. Annars så ladda upp GDFen i primodvd /recordnow) så kan du bränna direkt

Comment

http://www.xbox-scene.com/articles/primoDVD.php

http://www.xbox-scene.com/articles/iso-backup-guide.php

Den sistnämda är jättebra

Hoppas jag har varit till hjälp

Måste sova klockan är nu 1.00 /1 am
                zzzzzzzzz

Comment

Originally posted by Vanderian
                  Alltså du har iso filerna i original? eller är de packade med Winrar?
                  Använd XISO för att pack upp filerna eller liknande apps. Annars så ladda upp GDFen i primodvd /recordnow) så kan du bränna direkt
                  Om man skapar en ISO i xboxisotool blir det en GDF iso då?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X