Jag ska bränna ut ett spel på DVD-r men jag vet ej hu man gör. Nu när jag har sabbat 5 skivor för att testa så ber jag om hjälp. Jag har ftpat över spelet från xboxen där jag la in det från en orginalskiva. Jag gjorde det till en ISO och sen brännde d men boxen säger bara "unknown". Jag brännde av en DVD-film och den funkade perfekt, så det är inget fel på skivorna eller brännaren. Nu använder jag Nero6. Hur gör man för att det ska funka??
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bränna på DVD-r
Collapse
X
-
Ledsen att jag inte var utförlig i mitt svar men jag satt inte vid min dator och kunde kolla.
Exempel på program som gör XISO-filer (de heter ändå *.ISO)
IsoMaker
ISOX Creator
XBoxISOTool
Vet ej om alla är rätt eftersom jag inte bränner ut spel jag redan har
Finns att ladda ner hos XBins
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja gör de rätta isona men för guds skull glöm inte att ändra force xbox compatible i Nero så ska det funka.
Annars så använd dig av RecordnowMax och gör en UDF så funkar det felfritt mycket bättre än Nero!
Personligen använder jag aldrig Nero för att bränna spel!There can be only one......cameron
American Cyborg on TAFS/forums
- Citat
- Flag
Comment
-
Alltså du har iso filerna i original? eller är de packade med Winrar?
Använd XISO för att pack upp filerna eller liknande apps. Annars så ladda upp GDFen i primodvd /recordnow) så kan du bränna direkt
There can be only one......cameron
- Citat
- Flag
Comment
-
http://www.xbox-scene.com/articles/primoDVD.php
http://www.xbox-scene.com/articles/iso-backup-guide.php
Den sistnämda är jättebra
Hoppas jag har varit till hjälp
Måste sova klockan är nu 1.00 /1 am
zzzzzzzzzThere can be only one......cameron
- Citat
- Flag
Comment
-
Om man skapar en ISO i xboxisotool blir det en GDF iso då?Originally posted by Vanderian
Alltså du har iso filerna i original? eller är de packade med Winrar?
Använd XISO för att pack upp filerna eller liknande apps. Annars så ladda upp GDFen i primodvd /recordnow) så kan du bränna direkt
- Citat
- Flag
Comment

Comment