Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rippa DVD till HD m. surround

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rippa DVD till HD m. surround

Har lite funderingar kring att rippa en DVD-film till HD:n på Xboxen. Jag kör dvd2xbox idag, vilket fungerar alldeles utmärkt. Men, jag får "bara" stereoljud i hemmabiosystemet, går det att få surroundljud?

ThanX

Jocke

Självklart går det med optisk utgång och rätt inställning i Xboxen.

Comment

Jo, jag kör optisk kabel och surround funkar jättebra om när jag kör dvd-skivan direkt ifrån xboxens dvd-spelare. Frågan är vilka inställningar som man ska göra?

Comment

i msdashboard finns några stereoinställningar
        Detta är min signatur

Comment

Jo även inställningarna i msdashboard är gjorda - alltså får jag surround när jag kör spel eller dvd-skivor i xboxen. Men, frågan är om man kan få surroundljud när man rippat en dvd med dvd2xbox till HD:n?

Comment

den rippar inte utan kopierar över allt fr DVDn till HDn då skulle ju allt komma med, men med DVD-TO-DVD-R 2.1 kan du ju ta ut det du vill ha så får det plats på en DVD-R men det är ju ett program för PCn.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ahhh,helt korrekt. Jag menar egentligen inte rippa, utan att kopiera DVD=>HD - men borde då inte surroundfunktionen "komma med"?

JockeMan

Comment

grymt onödigt att slösa hd utrymme med att lägga in dvd filmer,dom kan man lika gärna ha kvar på skivor...spel däremot är en annan sak....
                Xbox 360 Resident Evil Red!
                Xbox Live! Gamertag: Lunatico

Comment

Jag är säker på att DD5.1 kommer med. Konstigt vore annars.
                  Om ingen annan svara skall jag köpa HDpack i dagarna o då
                  skall jag leta fram inställningarna. Det borde inte vara svårt
                  då hembiofanatiker kör just som vi vill köra utan problem.

Comment

Original inlägg av rodeo_clown
                    grymt onödigt att slösa hd utrymme med att lägga in dvd filmer,dom kan man lika gärna ha kvar på skivor...spel däremot är en annan sak....
                    Det är en smaksak ibland kan det vara praktiskt under semestern
                    att ladda HD med en del filmer, serier o spel.
                    Hemma har jag dom nya filmerna på servern och ser genom trådlöst
                    nätverk, men har även en stor hylla med filmer som jag samlar.

Visst, skall man lagra filmer blir det ju dyrt i längden då är det nog
                    bra att kunna backupa till DVD+/-R eller om man har lägre krav
                    rippa ner dom till annat format.

Jag tror han tänker som jag, men bara tror
                    Sen vet jag att det finns de som älskar stora och många
                    hårdiskar. Hade jag råd skulle jag vara en av dom

Comment

RodeoClown: jovisst kan man tycka att det är att slösa på HD-utrymme - men jag vill testa att lagra DVD-filmer på xboxen och jag hade ingen dvd-brännare (nu köpte jag det igår, så nugår det att lagra på dvd-r.)

Megauser: Jo, jag tänker som du :-). Kan du inte ge dig in i DD5.1 utmaningen?

Cheers

Jocke

Comment

Jag missade det HD-pack som fanns i Luleå.
                        Jag beställer ett snarast skall bara kolla i Hembioforumen
                        vilken som har bäst kvalite. Jag kör då mot proj PanaAE500.
                        Och ljud en Linnanläggning som avslöjar allt om hur en Xbox
                        låter. Lita på att jag innan nästa veckas mitt (Fraktid) kör
                        för fullt. Jag upptäckte nu att vissa svenska spel verkar vara
                        475linjer och borde alltså vara NTSC. Jag är så jäkla nyfiken
                        på hur en Xbox låter i Hifi Hembio och ser ut på en projektor.
                        En reservation har jag läst och det är att högupplöst spel
                        kan vara segt. Ungefär som att köra för hög upplösning i en
                        dator. Men det kan ju vara ett spelproffs som skrev det och
                        det kan ingen beskylla mej för

Xbox borde vara avdragsgillt i deklarationen

Comment

Jag beställde här fick dåligt samvete. Tror inte kvaliten skilljer sig
                          speciellt och dessutom är det väl Joytech som har den andra
                          HD-packen. Jag beställde förlängning till handkontrlollen vet ni
                          varför det inte finns mer än 2m. Kan man koppla ihop dessa?

Comment

Original inlägg av ljnilsson
                            RodeoClown: jovisst kan man tycka att det är att slösa på HD-utrymme - men jag vill testa att lagra DVD-filmer på xboxen och jag hade ingen dvd-brännare (nu köpte jag det igår, så nugår det att lagra på dvd-r.)

Megauser: Jo, jag tänker som du :-). Kan du inte ge dig in i DD5.1 utmaningen?

Cheers

Jocke
                            Nu är jag med och har samma problem men jag vet att ljudfiler finns
                            både på hårdisk och DVD så det är inställningsproblem.
                            Jag jobbar först på att få igång 720p sen tar jag ljudet.
                            Trodde i mitt enfald att msdashboards inställningar med DD DTS
                            skulle räcka, men icke det

Comment

Hejsan.. säkert en jättedum fråga... Men ändå.
                              Om jag tankar ner en FULLDVD från nån och vill lägga in den på xboxen.. hur gör jag då?? Har testat att lägga in den i F:Videos där jag har allt annat.. men filen är en image fil och det verkar inte funka..

Tacksam för svar=)
                              My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X