Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföringshastighet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kör ni 100mbit full duplex ? Kolla i setting på evox dashen .. pc'n nätverks kort kanske är inställt på 10mbit .. kolla det.

Comment

inställning i både pc och xbox är på 100mb full duplex

Comment

på min pc har jag inställt på 100mbit full duplex, men om jag kollar på xboxen så är det 100mbit halft duplex... Vad fan kan det vara för problem? för jag ska väll inte ändra några iställningar i xboxen?
        mvh /Andreas

Comment

Slängde in en ny 80gb WD disk, och wips överföringshastigheten till Xboxen gick upp till 2000-3000 kb/s, innan med originaldisken i så kom jag upp i MAX 800 kb/s men mestadels runt 400-500 kb/s.
          Fortfarande lite konfunderad, från xbox till pc ligger jag på 10000-11000 kb/s.....

Tack alla för hjälpen med att bygla flasha installera disk...
          Xbox är riktigt kul nu )

Comment

Som någon sa tidigare i tråden så prova att använda Windows Commander...

hade hastigheter runt 2Mb/s med flashfxp och fick närmare 6Mb/s med Windows Commander...

Comment

Måste kommentera detta "tillspetsade" reply tidigare i posten...

" Jaså, hur många IBM har gått sönder för dig under dessa 5 år? Eller är du ännu en av de "förståsigpåare" som tycker att IBM är dåliga eftersom "alla" säger att dom är det... "

Faktum är att ifrån Oktober 2000 t.o.m. Mars 2002 så har IBM haft mycket stora problem med sina diskar (Deskstar, även kallde för Deathstar). Problemen låg i att diskarna efter ca: en månads användning slutade att identifieras i bios, och ett obehagligt klickljud fick du med på köpet . Bättre är att IBM förlängde sin garanti till två år på drabbade kunder.

Jag jobbar i branchen, vet vad jag talar om och har lite beklagliga nyheter, Western Digital diskarna som säljs som aldrig förr, har även dessa påvisat samma problematik i vissa serier, men framför allt 120GB varianterna. Som använder sig av samma slutmonteringsfabrik i Ungern som även IBM använder sig av.. Den som lever får se.

/Christian

Comment

Ungefär det jag misstänkte, ett antagligen tillfälligt problem med en viss serie har skapat en skröna. Alla har hört talas om att IBM:s diskar går sönder, men knappast någon vet bakgrunden till detta.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ingen som kan svara på frågan varför jag inte får full duplex på xboxen?

Pc:n har jag inställt på 100mbit full duplex, men om jag kollar på xboxen så är det 100mbit half duplex... Vad kan det vara för problem? för jag ska väll inte ändra några iställningar i xboxen?
                  mvh /Andreas

Comment

Testa att byta kabel, eller sätt Media type (under inställningar för ditt nätverkskort) till auto. Om det redan är auto testa att sätta till 100 Mbit/s/full duplex.

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
                      Ursprungligen skrivet av Ivil:
                      <strong>ingen som kan svara på frågan varför jag inte får full duplex på xboxen?

Pc:n har jag inställt på 100mbit full duplex, men om jag kollar på xboxen så är det 100mbit half duplex... Vad kan det vara för problem? för jag ska väll inte ändra några iställningar i xboxen?
                      mvh /Andreas</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur hade du kopplat då?

Du måste ha en korrekt kabel direkt mellan xbox och pc, alternativt köra genom en switch som har stöd för full duplex. I så fall måste båda kablarna vara korrekt gjorda.

Om jag minns rätt används fler kontakter/ledningar i kabeln när man kör full duplex.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej hej.

Här var det livat, men men, om vi skall snacka om överföring så kan jag väl säga att jag ligger runt 4000-6000 KBit/s upp och runt 10000 Kbit/s ner.

Sen att överföringen varierar beror på märke/snabbhet = accesstid/söktid.

Jag hade innan en WD 5400 spinnare och det mäktes skillnad, min nuvarande Segate 7200 spinnare är mycket snabbare och därför har snabbare överföring.

Och förresten, vad är det för fel på Seagate??? Man hör ju F** inte om HD'n är igång eller ej när man har startat xboxen , och någon speciell värme alstrar den inte.
                        I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
                        XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
                        Screen : 103" (InFocus)
                        + en massa andra bra prylar.

Comment

Hittade det här lilla sköna ftprogget:
                          <a href="http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/" target="_blank">http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/</a>

Asbra, kör med flera trådar samtidigt (som t.ex downloadaccelerator).
                          Programmet har inte uppdaterats på ett tag men
                          det fungerar alldeles utmärkt.
                          Jag dubblerade iaf min uppladdningshastighet

Comment

provade leechftp men det kunde inte lista katalogerna på boxen, bara filerna =/

någon som har en version av windows commander som går snabbt för dom kan gärna maila den på freddie@telia.com
                            eller adda mej på ICQ #77398621 och skicka den där.... tack

Comment

Spelar ingen roll om man kan lista katalogerna, gick in i gamesmappen och tankade över spelmapparna dit bara.
                              Funkade bra.

Comment

WSftpPro 95 LE V.5.08 fick uppemot 90mb/s

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X